• Hope4y

    Har ditt barn en "nattlampa"? Varför/varför inte? Och vilken isf?

    Hej!

    Vår 1 åriga son vaknar flera gånger varje natt. Vi har funderat om han är mörkrädd och därför inte kan somna om själv. Än så länge har vi bara testat 2 nätter så jag vet inte om det funkar.

    Jag undrar nu om Du har en "nattlampa" till ditt barn? Varför? Och vilken lampa?

    Varför inte?

    Hur gammalt är ditt barn?

    Tack för alla svar!

  • Svar på tråden Har ditt barn en "nattlampa"? Varför/varför inte? Och vilken isf?
  • Avelyn

    Vår dotter på 4 år har haft nattlampa ända sedan hon var liten bebis. Numera i lagom höjd så hon kan tända och släcka själv. Det är en smila lampa från Ikea i form av en blomma. Vi har en svag lampa inuti. Den lyser inte upp så mkt, men det känns bra att det lyser lite när hon sover. Då kan vi vuxna lättare kolla till henne och se henne där hon ligger. Se om hon har täcket på etc.

  • lillabebis

    har nattlampa på tills vi lägger oss i sovrummet och det lyser alltid i hallen på natten så jag ser när hon vaknar till och vill ha nappen eller något, hon är 5 månader

  • Lina 1987

    Vår dotter är 1 år nu och vi har aldrig haft någon lampa på under natten. Hon sover bra och vaknar mycket sällan.

  • baranu

    våran dotter är 15mån och har inte nattlampa. Hon somnar om lättare ju mörkare det är, och sover längre på morgonen.

  • RoMa83

    Våra son är 14 månader! Och han sover med släckt lampa.. och har gjort sen han var mindre.. har dessutom en liten lampa tänd ute i hallen istället.. så det inte blir allt för becksvart om han vaknar till!
    Sen kollar vi till han i mellanåt.. ser om han har täcket o så på sig! :o)

  • ejja81

    sommnar med lampan i taket tänd.sen släcks det när hon sover hårt.

  • Kina79

    Mina tjejer är 5½ och 3½. De har aldrig haft nattlampa. För ett år sedan eller 1½ så fick de varsin Spöka lampa från IKEA. De använde den i nån månad, men sen inte mer. men om de hade behövt nattlampa så är den lampan perfekt. Den kan de ha i sängen, det gör inget om de ligger lite på den. Och så ger den sådär härligt mysigt svagt ljus

  • MsLili

    Sonen är 8 månader har sovit i eget rum sedan han var 5 månader. Ingen lampa. Han är ljus och ljud känslig. Däremot är ju han så liten och så kan de plötsligt vända :)

  • Alicemamma

    Vi har spöka lampor från ikea till båda barnen. Ger ett lagom sken att se om det är nått - tappat nappen eller så - utan att störa och stuicka i ögonen på varken föräldrar eller barn. Vi har den med det röda skenet.

  • snupperuppan

    Sonen är 1 år och har en spöklampa från ikea under sängen, funkar jättebra!

  • ejja81

    sovit i mörkt rum med dörren i gen dragen men itne stängd- men nu närmare 3 ha rhon blivit ltie mörkrädd- å vill sommna med taklampan tänd

  • snillis

    Sonen, 4 år, har en blå spöklampa från IKEA.
    Dottern, 2 år , har en sån där man sätter i väggen (fast den har pajat så just nu har vi tänt lampan i fönstret med rullgardin för så att det iallfall blir ett litet sken)

  • Agamemnon

    Vi har också en spökalampa men jag tycker att den är för ljus. Denna använder vi dock dagligen: http://www.babyland.se/babyprojektor-twilight-turtle_x_WW0800101.aspx Den ger ett lagom mysigt ljus. Vi har märkt att dottern somnar bättre om det inte är nattsvart i rummet. På sommaren t.ex. när det är ljust längre, somnar hon bättre än på vintern. Därför denna myslampa som stänger av sig själv efter 45 minuter. Vaknar hon och är orolig tänder vi den igen.


    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
Svar på tråden Har ditt barn en "nattlampa"? Varför/varför inte? Och vilken isf?