• Feline

Köksleverantör?

Hur har ni gjort när ni valt köksleverantör?

Jag vet att IKEA är billigast, men annars?

• Svar på tråden Köksleverantör?
  • milla   1982

vår snickare sa att Ikeas stommar var de bästa. Att man skulle ta dom och köpa andra luckor om man ville det. Tyvärr har de ju inte lika roliga "lösningar" som dyrare leverantörer..

• Feline

Heh, tack, men så tokigt, jag har inte ens frågat snickarna. Det måste jag ju så klart göra :)

• Mamsis

En kompis till min man bygger specialanpassade kök till tex rullstolsburna och han sa att de använde Ikeas stommar för de var lika bra som dyrare stommar.
    Tycker också de har lite färre roliga lösningar men det är väl därför de kan vara så billiga.
    Nu var det ett par år sen jag byggde kök, men då letade jag med ljus och lykta efter kök som hade nedre hyllan som diskställ alternativt en hylla som man ställer tallrikarna i, på högkant samt efter luckor med pärlspont på. Inget av det fanns då, (jo, svindyra luckor med pärlspont, men vi hade inte råd med luckor för över 1000 kr st då) jag frågade överallt. Året efter fanns det fasen på vart och vartannat ställe Man skulle ha väntat..

• brawny

Vi valde Kvik och deras Mano högblank i vit. Vi ville ha "handtagslöst" och IKEA hade då inte kommit med sin serie som var så. Men om jag skulle välja o idag så skulle jag fortfarande välja KVIK. Faktiskt nästan lika billigt som IKEA plus att de kunde ta hem alla vitvaror oavsett märke åt oss. Ska kanske nämna att vi prutade tom lite på priset och fick sen rabatter uppe på det.

Svar på tråden Köksleverantör?