• 969803

Vilka skor används vid bugg (barn)

Min dotter ska börja dansa bugg och jag undrar om någon här är kunnig inom detta. Vilken typ av skor använder man?

• Svar på tråden Vilka skor används vid bugg (barn)
  • 969803

Så det spelar ingen roll att det står jazzskor? Jag trodde att det fanns speciella buggskor, fast jag har verkligen ingen koll på detta .
    Tack!

• bakeacake

Skulle inte rekomendera jazzskor då de har en tunnare sula.. däremot ett par buggdojor!

dom är liiite dyrare tyvär.. hör annars med dans instruktören vad dom tycker.. vissa tycker att man ska köra på vanliga jumpadojjor.. :)

www.dancegymshop.com/productDetails.aspx&display=Dansskor:%20Bugg/Swing

• 969803
    bakeacake skrev 2009-09-12 23:34:05 följande:
    Skulle inte rekomendera jazzskor då de har en tunnare sula.. däremot ett par buggdojor!dom är liiite dyrare tyvär.. hör annars med dans instruktören vad dom tycker.. vissa tycker att man ska köra på vanliga jumpadojjor.. :)www.dancegymshop.com/productDetails.aspx...:%20Bugg/Swing
    Tack för ditt svar!
    Anade att dom var lite dyrare än skorna hon använder idag till streetdance .
    Men den minsta strl var 35 och hon har 34.
  • Parenthood

Vanliga träningsskor är ganska vanligt förekommande, i alla fall på kurs och träning.

Fotriktiga skor med "lagom grepp" är väl det viktigaste, sen är det smaken som avgör.

• bakeacake
    969803 skrev 2009-09-12 23:39:39 följande:
    Tack för ditt svar!Anade att dom var lite dyrare än skorna hon använder idag till streetdance .Men den minsta strl var 35 och hon har 34.
    jag vet att en enklare modell av den första ja länkade till finns, eller iaf fanns att få tag i på vanliga sportbutiker.. till billigare pris..
  • 969803
    Parenthood skrev 2009-09-12 23:40:18 följande:
    Vanliga träningsskor är ganska vanligt förekommande, i alla fall på kurs och träning. Fotriktiga skor med "lagom grepp" är väl det viktigaste, sen är det smaken som avgör.
    Hoppas, hoppas , Jag får testa och maila dansskolan, Tack!
  • 969803
    bakeacake skrev 2009-09-12 23:41:03 följande:
    jag vet att en enklare modell av den första ja länkade till finns, eller iaf fanns att få tag i på vanliga sportbutiker.. till billigare pris..
    Kikade på Stadium men jag hittade inga där.
  • 969803
    bakeacake skrev 2009-09-12 23:34:58 följande:
    www.dancegymshop.com/productDetails.aspx...:%20Sneakerssjälv rockar ja loss i buggen i ett par såna där...
    Så du buggar? Kul!
    Jag är dessvärre usel på dansa själv men tycker det är jättekul att se andra dansa.
  • bakeacake
    969803 skrev 2009-09-12 23:46:16 följande:
    Så du buggar? Kul!Jag är dessvärre usel på dansa själv men tycker det är jättekul att se andra dansa.
    de få gånger jag har tid nuförtiden.. :)
  • 969803
    bakeacake skrev 2009-09-12 23:47:04 följande:
    de få gånger jag har tid nuförtiden.. :)
    Dom har vuxenkurser på min dotters dansskola men jag trr tyvärr att det är omöjligt för mig att lära mig då jag knappt fixar ett aerobicpass .
  • bakeacake
    969803 skrev 2009-09-12 23:50:06 följande:
    Dom har vuxenkurser på min dotters dansskola men jag trr tyvärr att det är omöjligt för mig att lära mig då jag knappt fixar ett aerobicpass .
    haha alla kan dansa.. de tar bara lite längre tid för vissa att lära sig.. som min sambo.. han har två vänsterfötter enligt mig.... :P
  • 969803
    bakeacake skrev 2009-09-12 23:51:01 följande:
    haha alla kan dansa.. de tar bara lite längre tid för vissa att lära sig.. som min sambo.. han har två vänsterfötter enligt mig.... :P
    Min sambo har dansat flera år, är riktigt duktig. Så träffade han mig . Kan säga att han givit upp hoppet .
  • bakeacake
    969803 skrev 2009-09-12 23:53:03 följande:
    Min sambo har dansat flera år, är riktigt duktig. Så träffade han mig . Kan säga att han givit upp hoppet .
    haha nej då.. anmäl dig till en kurs.. du kommer ha sååå superkul.. :)
  • 969803
    bakeacake skrev 2009-09-12 23:53:34 följande:
    haha nej då.. anmäl dig till en kurs.. du kommer ha sååå superkul.. :)
    Jag får väl fundera på saken...
Svar på tråden Vilka skor används vid bugg (barn)