• TeAmo

Mjölkfri choklad

Jag antar att jag inte är ensam om att inte tåla mjölk men endå gilla choklad ;) Jag har beställt hem Bonvita's ljusa choklad som är gjort på rismjölk, för jag gillar inte starka med hög kakaohalt (det är oftast dom som är mjölkfria) men endå är jag sugen på en chokladkaka som smakar typ som marabou. Jag har sett dom där chokladkakorna från Plamil, men dom är för starka tycker jag. Nu undrar jag om någon här har testat Kung Markatta's ekologiska choklad? Den ser inte så mörk ut! =)

• Svar på tråden Mjölkfri choklad
  • Sirapshjärnan

Jag hoppar in här och undrar detsamma

• TeAmo

Det skulle vara riktigt smaskigt med en vanlig 'mjölkchoklad' :)

• Vroooooom

Kung Markattas choklad påminner en aning om blockchoklad tycker jag. Nu var det ju väldigt länge sen som jag åt blockchoklad men jag tycker mig minnas att det smakade något liknande.
    Annars har Anthon Berg en choklad med 57 % kakaohalt som påminner lite om Marabou.

Fast iofs, om du är mjölkproteinallergier kanske du inte ska äta något utav det eftersom att de kan innehålla spår av mjölk.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Miralicia

Plamil och Kung Markattas choklad är i princip samma choklad, lite olika recept bara. Men det är Plamil som tillverkar Kung Markattas choklad.

Den skillnad som finns är olika recept - den Plamil tillverkar för Kung Markatta är utan soja, medan den Plamil tillverkar för Life products kan ha med soja i receptet. Båda står det Plamil på på framsidan och det står pyttelitet längst ner i ena hörnet om vem som distributören är.
    Tyvärr är förpackningarna nästan identiska så det är stor risk för förväxling, vilket kan vara riskabelt om man förutom mjölk inte heller tål soja. Kolla i min blogg för jämförelsebilder mellan Plamilchoklad från Kung Markatta respektive Plamilchoklad från Life Products.

• Miralicia
    Miralicia skrev 2009-09-12 23:14:10 följande:
    Plamil och Kung Markattas choklad är i princip samma choklad, lite olika recept bara. Men det är Plamil som tillverkar Kung Markattas choklad. Den skillnad som finns är olika recept - den Plamil tillverkar för Kung Markatta är utan soja, medan den Plamil tillverkar för Life products kan ha med soja i receptet. Båda står det Plamil på på framsidan och det står pyttelitet längst ner i ena hörnet om vem som distributören är. Tyvärr är förpackningarna nästan identiska så det är stor risk för förväxling, vilket kan vara riskabelt om man förutom mjölk inte heller tål soja. Kolla i min blogg för jämförelsebilder mellan Plamilchoklad från Kung Markatta respektive Plamilchoklad från Life Products.
    Inte bloggen utan bildgalleriet skulle det stå!
Svar på tråden Mjölkfri choklad