• Mamsis

Heltäckningsmatta, nålfiltsmatta..

Var finns det? har för mig Bahaus hade det förut, men deras hemsida kan man ju inte kolla efterprodukter på annat än deras reklamblad..
    Värdelöst.
    Kan (vill) inte åka hur långt som helst heller så (rätt långt) söder om Stockholm och Nyköping, Eskilstuna... Dit kan jag åka och därikring.

• Svar på tråden Heltäckningsmatta, nålfiltsmatta..
  • sniwa

Mattaffärer borde ju ha - eller åtminstone veta vart du ska vända dig. Du behöver ju inte åka runt och kolla, ring i stället!

• Mamsis

Jo, jag vet, men jag vill inte ens åka runt och titta i affärer när jag ska köpa, vill veta att det finns den sorten jag vill ha redan när jag kommer dit, men hittar ingen som har bilder på nätet OCH butik i närheten av där jag bor...

• Mamsis

Om jag ringer SER jag ju iaf inte hur de ser ut?

• Pallas

Bosses mattor hade många fina, tyckte jag. Dock kollade jag inga priser.

• Mamsis

Nej, jag kollade priserna... 298 kr kvm är för dyrt tyvärr... Och den andra är för långt bort. Usch, nu känner jag mig gnällig

Men så är det. Fattar inte varför Bauhaus slutat med att ha sina produkter på nätet.

• Pallas

Ja, det är dåligt tycker jag. Jag kollar alltid på internetsidorna först, för att bilda mig en uppfattning om priser och sortiment. Har du kollat K-rauta och liknande?

• Mamsis

Nej fasen! Krauta glömde jag! Det ligger ju nära. Tack igen

• bambigirl

Men om du ringer bauhaus och förklarar vad du är ute efter får du ju reda på både färger och priser?

• Mamsis
    bambigirl skrev 2009-09-14 21:03:41 följande:
    Men om du ringer bauhaus och förklarar vad du är ute efter får du ju reda på både färger och priser?
    Ja, förmodligen, men som jag, jag vill ha en grå, på tex Bosses fanns minst 5 st grå mattor..
    Men, jag får väl inse att jag måste ringa och kolla om de har på bauhaus iaf eftersom inget av de som ligger närmare har och så får jag åka dit och riskera att den är ful
  • LLNLLLNB

Bauhaus i Norrköping i alla fall hade ingen grå när vi var där. Det blev en svart och priset var jättebra. Kommer inte ihåg exakt vad den kostade men runt 50 kr kvm

• Mamsis
    LLNLLLNB skrev 2009-09-14 22:32:00 följande:
    Bauhaus i Norrköping i alla fall hade ingen grå när vi var där. Det blev en svart och priset var jättebra. Kommer inte ihåg exakt vad den kostade men runt 50 kr kvm
    Ok, synd, för svart vill jag INTE ha, ska ha svart tapet som fondvägg så neeej, dessutom så syns allt på svart Jag vill inte dammsuga varje dag..
    Men, jag ska ju till Bauhaus i Sthlm, de kanske har.
  • LLNLLLNB

Nej, svart kan jag verkligen inte rekommendera
    Vi skulle bara fräscha till trappan inför husförsäljningen och då funkade det ypperligt!

Svar på tråden Heltäckningsmatta, nålfiltsmatta..