• Dilong

Varför bromsar inte kvinnor innan de hoppar av cykeln?

Om ni ska ut i dag, studera då gärna om följande stämmer:

Män som stannar sin cykel vid tex ett övergångsställe, bromsar straxt innan, och när cykeln står still hoppar de av.

Kvinnor som stannar sin cykel vid tex ett övergångsställe, bromar straxt innan, och INNAN cykeln står still hoppar de av (de hoppar alltså av i farten).

Själv har jag utfört ovetenskapliga, empiriska studier under flera år, så jag vet att det stämmer
    Men, i ärlighetens namn vet jag ju också att jag ser det jag vill se, kommer inte ihåg vad det psykologiska effekten heter nu, men det går kort ut på att om jag "vet" att kvinnor och män gör som ovan, så ser jag mest det som bekräftar vad jag tror/vet.

Eftersom jag inte är plusmedlem kan jag inte fixa någon poll, men ni kan väl notera era observationer i tråden istället.

För visst kan det vara trevligt med en vetenskaplig undersökning här på FL!

Ut o kolla in cyklister nu!

• Svar på tråden Varför bromsar inte kvinnor innan de hoppar av cykeln?
  • men kära nån

för att kvinnor är tuffare.
    såklart.

• Dilong

men kära nån skrev 2009-09-13 09:09:23 följande:

för att kvinnor är tuffare. såklart.
    Frågan är om, inte varför. Varför måste vi spara tills vi konstaterat att det stämmer, om det stämmer.
  • men kära nån

inlägget börjar med VARFÖR, så jag svarade på det.

• Dilong

men kära nån skrev 2009-09-13 09:12:41 följande:

inlägget börjar med VARFÖR, så jag svarade på det.
    Ah, shit. Trist att det inte går att ändra.

Tack för påpekandet.
  • ElviraSofia

Jag hoppar aldrig av cykeln i farten utan bromsar först, annars slår jag ihjäl mig. Så alla kvinnor gör inte så, för jag är kvinna, iallafall sist jag kollade o.O

• Dilong
    ElviraSofia skrev 2009-09-13 09:14:44 följande:
    Jag hoppar aldrig av cykeln i farten utan bromsar först, annars slår jag ihjäl mig. Så alla kvinnor gör inte så, för jag är kvinna, iallafall sist jag kollade o.O
    Sorry, men anekdotiska bevis godkänns INTE.

Ut och studera hur andra gör
  • ElviraSofia

jag tycker det är bevis nog att alla inte gör som du fått för dig

• Plutteli

Mina observationer har väll snarare varit att kvinnor bromsar in låååångt innan de ska stanna så de lätt kan hoppa av i den lilla fart som är, alt. efter cykeln stannat helt. Män däremot stannar gärna så nära stolpen som möjligt och håller sig i den så att de kan sitta och balansera på cykeln utan att behöva hoppa av och därmed snabbare komma iväg när det blir grönt. De gånger jag sätt män hoppa av så är det ungefär lika vanligt att de stannat cykeln helt och hoppar av som att de hoppar av i farten.

Ett annat fenomen jag funderat över är varför så många män cyklar utan att hålla i styret, en macho grej eller?

• murreior

Jag hoppar av i farten.. Vem orkar vänta på att cykeln ska stanna

Jag ska börja kika på hur andra gör, och kommer tillbaka till tråden

• Dilong
    Plutteli skrev 2009-09-13 09:23:18 följande:
    Ett annat fenomen jag funderat över är varför så många män cyklar utan att hålla i styret, en macho grej eller?
    Jepp, som att stegra med cykeln.
Svar på tråden Varför bromsar inte kvinnor innan de hoppar av cykeln?