Eme800 skrev 2009-09-17 13:35:19 följande:
Sessilou grattis till sonen! Din lilla skrutt kom alltså också lite tidigare? Jag fick min dotter den2:e. Jag känner mig helt onormal här, måste väcka henne för att hon ska äta och startsträckan kan ta upp emot 40 min, hon tar tag, släpper osv. Mina bröst är supertunga och ag skulle vilja att hon åt varannan timme (åtminstone på dagen), men hon vill mest sova. Äter enligt schema, ca 7 gånger per dag, ibland mer, men då är det för att några pass bara varit 12 min. Hon sätter ofta i halsen pga min starka utdrivningsreflex,...vad ska jag göra? Oftast äter hon i 20 min, men varierar mellan 12-30 min. Ska väga henne imorgon, förra veckan hade hon gått upp 340 g, men då åt hon i snitt 20-30 min pass. Tar gärna emot tips...och undrar om det är någon som känner igen sig
På mitt högra bröst är min utdrivningsreflex oxå väldigt stark, så lillen sätter i halsne o kippar efter andan nästan varje gång och släpper taget och så rinner det ut mjölk som gör vårtan hal så han inte får grepp, himla mycket pill med det där!! Han behöver knappt suga, för mjölken sprutar/rinner ner i halsen på honom.