• Anonym (sex)

Hur skall vi göra?

Jag behöver akut hjälp.
    Jag och min sambo har vart tillsammans lite över 5 år nu. Vi har en dotter på 20 månader. Problemet är väl JAG och det innebär att jag aldrig är sugen på sex längre. Jag försår ju om man inte är det direkt efter förlossningen men nu har det gått såpass lång tid. Igår började han knäppa upp min bh och jag slog bort händerna, det är min reakton. Jag vill inte ha honom så nära tydligen.
    Så igår sa han att det här funkar inte och funderar på om vi ska bryta. Jag gillar ju honom men varför känner jag så här?

Kan någon terapi hjälpa oss?

• Svar på tråden Hur skall vi göra?
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Det är lätt att det blir en negativ spiral kring sex. Om den känslomässiga närheten har gått förlorad i samband med att ni fått barn kan det bli svårt. Det finns två viktiga faktorer att tänka på. Det ena är att ni behöver se till att ni är ett team kring ert barn och familj. Det andra är att ni/du bör se till att få både egen tid och att ni får lite tid för varandra som har med närhet att göra. Hitta ritualer där ni kommer varandra näre ex krama om varandra när ni ses, sitt nära i soffan och rör vid varandra utan att det leder till sex.
    Tommy

Svar på tråden Hur skall vi göra?