• AnitaCasper

Hur skulle ni göra? Babysim med snorig bebis.

godmorgon på er!
    i måndags blev Casper (4månader) förkyld, snorig hostig och slö. han har sen i torsdags mest varit enbart snorig.

idag är detså dax för babysim, hur skulle ni gjort? åka eller inte? vill ju inte att han ska bli förkyld igen... å andra sidan har jag hört att snoret kan hänga sig kavr långt efter själva förkylningen.

• Svar på tråden Hur skulle ni göra? Babysim med snorig bebis.
  • Vickan I

Jag hade hoppat denna gång och tagit igen den senare (så kunde man göra där vi gick iaf).

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • buffybus

hade åkt

André -08 & Emma -09
  • 5barnsmamman

hade inte åkt, det finns ju inte anledning varken att härja med er son eller att riskera att smitta andras bebisar

Signe är här 28-4-09
  • lindisen 74

vi åkte på babysim med vår halvförkylda 4 månaders. 4 dagar senare fick han öroninflammtion. Hade han kanske fått ändå men i efterhand ångrar jag att vi vart på simmet med honom den gången.

• AnitaCasper

ja svårt det där.... vi sitter nu kluvna å funderar... sant, blir han sjuk igen kommer man ju ångra det...

• Studsidojan

Eeeh..att ni ens funderar på att gå på simmet?? Givetvis ska ni stanna hemma både för er sons skull och för andra bebisars skull!

• FamMel

Hade åkt ändå. I våras var vi i samma sits som dig TS och då jag pratade med vår bvc sköterska som sa att om han bara är snorig men pigg i övrigt, är det ok. Sonen hade kul och blev inte sjukare för det.

• AnitaCasper

bebisarna har ju inte kontakt med varandra så ja. eh!

• Amlin

Nu är min dotter 15 månader men om jag hade stannat hemma varje gång hon varit lite snorig så hade vi nog nästan aldrig varit på babysim när hon var liten, snuva kan hänga i länge. Nu missade vi mycket ändå, men det var när hon var sjuk.

Det viktiga är allmänntillståndet. Känns han påverkad, trött, slö, febrig eller på annat sätt sjuk? Isf ska ni inte gå. Är det lite snuva som hänger kvar tycker jag ni ska gå.

Om du är osäker kan du säkert ringa och rådgöra med de som hon babysimmet. Hos oss brukar de rekomendera att man stannar hemma om barnet har feber eller är allmänpåverkad men att det är helt ok att komma om det bara är lite snuva.

• AnitaCasper

ja precis, det är därför vi är så kluvna. hade han varit som i måndags, tisdags, onsdags så hade det inte varit något att fundera över. men nu är han ju i övrigt pigg å glad.... tack för klokt svar!

Svar på tråden Hur skulle ni göra? Babysim med snorig bebis.