Oväntat besök ikväll, vad för mat?
Jag får gäster ikväll och är inte förberedd. Vad kan jag laga som är lite lyxigt men inte så dyrt. Vore tacksam för recept och tips =)
Jag får gäster ikväll och är inte förberedd. Vad kan jag laga som är lite lyxigt men inte så dyrt. Vore tacksam för recept och tips =)
Jamen är det många? eller bara två stycken? Ska ni dricka alkohol eller bara äta lite och inte tänka så mycket på maten?
1 vuxen och två ungdomar. Inge alkohol då det ska köras bil. Jag tror inte dom bryr sig så jätte mycket om maten, menar dom tycker det är trevligt att komma och bara äta men jag är sån att jag vill att det ska bli lite mera genomtänkt så att jag känner att jag gör bra mat =)
Lasagne,potatisgratäng och en köttbit och en kladdkaka med grädde
Tacopaj med sallad.
Ja det är bra tips...fast ska nog göra äppelpaj eller så...har hela trädgården full av äpplen =)
Flygande jakob, Kreolsk gryta, Lasagne.
Tortellini ( ricotta och spenat) bacon eller kassler ev. broccolistånd ( kan skippas) häll i ugnsform på med ostsås. Gratinera en kvart.
Äppelpaj till efterrätt.
Köp färsk tortellini.
Annars kokar du tortellinin, steker bacon, blandar ,strö över pinjenötter,tomater och babyspenat och har ostsås bredvid.Toppa med riven parmensan.
Går fort är supergott och brukar gå hem i alla åldrar.
Nu blev jag hungrig.
Köttgryta med grädde och äpple och morot, ris, och sedan äppelpaj.
Ptatisgratäng med skina i eller potatisgratäng med rökt lax i. Servera till sallad. Den med laxen behöver man inte alls så mkt lax till då den är rökt o ger mkt smak. Bara o krydda med lite dill oxå.
Vilka fina förslag ni ger =) Vet fortfarande inte vad jag ska göra...iallafall nåt av era förslag. =)
Lasagne är mitt förslag med. De flesta gillar det.Det är gott, mättande och hyffsat lätt att göra. Och så en sallad till :)
Vad blev det ?
Hoppas ni hade trevligt.
Det blev vitlöksbröd med tsatziki och sen blev det en kycklingryta med lök, paprika, chilifrukt, lime och trattkantareller i en sås av matgrädde, grädde och cremé fraiche utspädd med lite mjölk. Blev gott och använde fantasin med det jag hade hemma. Sen blev det äppelpaj och en ananaspaj med vaniljsås.