• Ankissen

Förvaringsmöbel till smal hall?

Vi har en L-formad hall med dörrar "överallt". Sex dörrhål och en trappuppgång får plats i den. Vi har två små väggsnuttar - mot den ena står en pall där det ofta hamnar post, och på den andra har vi skostället och en hatthylla.

Jag saknar dock en förvaringsmöbel för vantar och mössor, väskor och liknande. Det blir ju en del ytterplagg med två små barn. Vad i hela friden skulle kunna funka i vår hall? Nåt jättesmalt, som kan stå längs ena väggen i vår korridorsmala hall? Något på väggen?

Kom gärna med idéer...

• Svar på tråden Förvaringsmöbel till smal hall?
  • Mollymajs

Skoskåp tex från ikea. Vi har ett lite större skoskåp i vår hall med 4 lådor/fack. Vi har ett fack var där vi lägger mösor, tröjor, vantar osv. Finns ju i massa olika former.

• Ankissen

Men ligger sakerna kvar i lådorna i skoskåpet? Jag har för mig att de liksom är så öppna?

• Mollymajs

Ja det ligger kvar i dem. Vi har både de billigare från Ikea tre st man kan sätta som man vill i plast och en byrå. Går hur bra som helst o ha saker i de. Ibland kan det hoppa över en vante o hamna bakom men saknar man en vet man vart den finns

• Ann Nelly

Om det behöver vara jättesmalt så kan ni ju ha en Billy CD-hylla. Det blir ju bara fack och inte lådor men det går iallafall att lägga in små vantar och mössor. Och även de minsta når de nedersta hyllorna. Fast ni måste fästa hyllan i väggen ordentligt.
    På yttre sidoväggarna på hyllan så kan ni skruva dit krokar att hänga väskor och halsdukar på. Det blir en riktigt compact living-förvaring.

Svar på tråden Förvaringsmöbel till smal hall?