• Anonym (x)

Hur började ditt utomkvedshavandeskap?

Började det med svaga smärtor som kom och gick under några dagar/veckor, eller kom det en stark smärta pang bom? Eller på nåt annat sätt? Och i vilken vecka?

Är lite orolig för jag får ganska kraftiga smärtor av och från i vänster äggstock. Är i vecka 4+5.

• Svar på tråden Hur började ditt utomkvedshavandeskap?
  • Bettanspettan

Jag hade läst att det var vanligt att man kände smärtor ett tag innan men märkte nåt men för mig var det akut, jag nös och direkt efter kom en fruktansvärd ihållande smärta, efteråt förstog jag att det var äggledaren som sprack då.. Jag var i v 11 så jag hade gått ganska långt men det beror på var i ÄL det sitter, om det är i den smala eller mer rymliga delen..

Anton -991105 Adrian -020117 Oskar -080315
  • Boom

För mig började det med liten smärta i ena äggstocken. Fick även småblödningar fram och tillbaka. De misstänkte utomkved men jag hade inte jätteont så vi väntade lite. Skulle in på ett VUL v 7 som sen blev framflyttat men då sa jag det att jag ville in för jag trodde det var ett missfall kanske MA.
    När jag kom in då (v7) så såg de ett utomkved. Direkt op, blev inlagd direkt. Hade inte riktigt haft stora smärtor, bara enstaka i några dagar som sen gick över. Jag fick behålla äggledaren.

Jag hoppas att allt går väl för dig. Kram

• Anonym (usch)

Hej!

Jag misstänker samma sak. Har ont på höger sida. Kollade med VUL för en vecka sedan, då syntes ingenting, möjligtvis en "blåsa" på höger äggstock. Får vänta ett par veckor eller tills det gör mer ont...

• Anonym (x)
    Anonym (usch) skrev 2009-09-14 11:54:09 följande:
    Hej!Jag misstänker samma sak. Har ont på höger sida. Kollade med VUL för en vecka sedan, då syntes ingenting, möjligtvis en "blåsa" på höger äggstock. Får vänta ett par veckor eller tills det gör mer ont...
    Vad jobbigt! Vilken vecka är du i?
  • Anonym (usch)

Är i vecka 5+3. Idag har jag haft mer ont. Det är lite skärande, ibland molande smärtor på hö sida strax ovanför blygdbenet. Var och hur har du ont?

• Anonym (x)
    Anonym (usch) skrev 2009-09-14 14:35:57 följande:
    Är i vecka 5+3. Idag har jag haft mer ont. Det är lite skärande, ibland molande smärtor på hö sida strax ovanför blygdbenet. Var och hur har du ont?
    Jag har ont på samma ställe som du, fast på höger sida. Hos mig kommer det liksom som en huggande smärta som stannar kvar i någon minut, men idag har jag inte känt av något alls. Har du tagit kontakt med någon för att göra ett VUL?
  • Anonym

Jag hade fruktansvärda smärtor i en dag ungefär, sedan avtog smärtan och jag blödde i några dagar. Några dagar till en vecka senare återkom smärtan och därefter blödningen. Upprepades några gånger till innan äggledaren brast.

(var inne på akuten några vändor men de kunde inte se något)

• Anonym (usch)

Jag gick till vårdcentralen och fick remiss till gynakuten, men man kan ringa direkt dit också. Gör det!

Anonym: Varför kunde de inte se något på akuten? Hur tidigt var du när det hände?

• Anonym (x)
    Anonym (usch) skrev 2009-09-14 22:31:15 följande:
    Jag gick till vårdcentralen och fick remiss till gynakuten, men man kan ringa direkt dit också. Gör det!Anonym: Varför kunde de inte se något på akuten? Hur tidigt var du när det hände?
    Jag har inte känt av något sedan i förrgår, så jag hoppas hoppas hoppas att det inte är något X. När ska du till gynakuten? Håller tummarna för att allt ser bra ut!
  • Anonym (x)
    Anonym (usch) skrev 2009-09-14 22:31:15 följande:
    Jag gick till vårdcentralen och fick remiss till gynakuten, men man kan ringa direkt dit också. Gör det!Anonym: Varför kunde de inte se något på akuten? Hur tidigt var du när det hände?
    Hur har det gått för dig? Har du varit inna på gynakuten?
  • Anonym (usch)

Hej!

Det var förra veckan jag var inne och då de inte kunde se ngt. Nu är det tydligen bara att vänta. Har ont då och då. Nästa vecka ska jag skriva in mig på MVC och då får jag boka tid för VUL. Mår inte alls bra av att gå och inte veta ngt. Det jag läst om hur de kan gå om det är X är ju inte direkt lugnande. Nej, jag är helt slut mentalt. Dagarna går långsamt. Hur är det för dig?

Svar på tråden Hur började ditt utomkvedshavandeskap?