Min man vill skiljas
Jag har varit gift sedan -93 och har 2 tonårsbarn. Vi hade en kris för ca 6 år sedan då min man var otrogen på en resa. Vi tog oss igenom denna kris genom att vi gick på familjerådgivning .
Jag har märkt att min man varit förändrard i sommar. Började festade fre och lör och för att sen gå ut på stan. Jag frågade honomvad som var fel då jag märkte han drog sig undan och inte ville ha sex med mig men han sa att allt var bra.
Förra veckan kom han hem och sa att han vill flytta ifrån mig och att han skulle berätta detta för barnen omgående. Jag sa att det är inget man gör innan man har diskuterat igenom vad som är fel. Han säger då att han har inga känslor för mig längre, varför vet han inte.. Han är beredd att lämna vårt hus till mig bara han kommer härifrån.Vi har beställt en resa till vintern men den tycker han bara att vi ska avboka fats att vi förlorar 6000 kr. Vad ska jag göra, ska jag hela tiden berätta att jag älskar honom eller hur ska jag bete mig. Han är väldigt irriterad och besvärad mot mig. Han uppträder som om han är i en 40 års kris. Han tycker att vi ska prova bo ifrån varandra ett tag och se om det blir bättre. Är ledsen och förtvivlad. Jag och barnen älskar ju honom och vill att vi ska vara en familj. HUr ska jag bete mig mot honom? Hur ska jag göra? Han vill absolut inte gå på familjerådgivning igen då han har väldigt svårt att tala om känslor.