Kan man känna livmoderhalscancer?
Kanske helt fel forum, men här kan jag vara anonym. Vill inte att familj och vänner ska få reda på det...
Iallafall, jag gick till KK för en sedvanlig kontroll, eftersom jag har fyllt 23.
Jag fick hem papper för någon vecka sedan om att de ville att jag skulle komma in på kontroll, eftersom de hittat cellförändringar...
Saken är den, att vid början av sommaren, kunde jag känna en knöl på livmodertappen, stor som en okokt mungböna.
Nu, när jag känner efter, är den lite större än en ärta.
Detta gör mig givetvis orolig.
Ibland får jag ont i livmoderhalsen, det sticks liksom till, och känns som om livmoderhalsen blir svullen. Detta kan ske närsomhelst i månaden, och är inte relaterat till min menscykel.
Någon som upplevt detta och som kan komma med råd och tips?
Jag inser ju att jag måste ringa KK imorgon och få en tid.
Vad jag läst, opererar man bort såpass, att man inte kan få barn.
Om det visar sig vara livmoderhalscancer,måste jag ju ta bort det. Men jag vill ju ha barn. Men inte nu. Jag är definitivt inte i shape för att skaffa barn nu, och min sambo är inte redo, så att skaffa barn bara för att jag sedan ska kunna operera mig, känns så fel. Så forcerat och ovälkommet.
Jag är lite förvirrad.... =( hur har ni som blivit diagnostiserade och med samma utfall som jag (dvs inte vill ha barn NU, men senare, men ändå måste operera)?