• Anonym (orolig)

Blodiga flytningar

Jag är fruktansvärt orolig på grund av konstiga flytningar. Jag har under ca 2 års tid haft flytningar som liknar när man har ägglossning, alltså genomskinliga, slemmiga. Först trodde jag att det var ägglossning men när de kom i tid och otid sökte jag läkare. Cellprov togs, allting var normalt sedan blev jag gravid och tänkte inte så mycket mer på det. För ca två veckor sedan fick jag en blodblandad flytning, en klump och sedan kom det ingenting. Jag fick min mens för ca en vecka sedan och nu efter mensen har jag flytning igen, Jag är så fruktansvärt orolig för att det är cancer. Jag läste att det kan vara tecken på gyncancer! Jag har ångest så att jag mår illa... Jag har givetvis bokat tid hos gyn men hade inte förrän om några veckor!!!

• Svar på tråden Blodiga flytningar
  • Anonym (orolig)

puffar. någon? Snälla, jag har så fruktansvärt ångest

• Soul

Det är jättebra att du kollar upp vad det är. Blodiga flytningar kan vara ett symptom på livmodercancer, men kan även bero på en mängd andra saker. Cancer är trots allt ganska ovanligt. Att man får mellanblödningar någon gång är inte alls ovanligt, men är man orolig eller om det är återkommande bör man kolla upp det. Försök att inte oroa dig, det troliga är att det inte är någon fara alls. Skulle det vara livmodercancer finns effektiv behandling att få, men som sagt så är det mycket mer troligt att dina blödningar har en annan orsak.

• Anonym

Jag har ofta vita flytningar... Tjockare och tunnare. Har aldrig tänkt på att det skulle vara något farligt. En gång när jag gick till gyn och jag fortfarande var väldigt ung påpekade jag att jag tyckte det var jobbigt att alltid ha kladd i trosan... Då sa gynekologen, ja men annars skulle du ju varit helt torr och inte kunnat ha sex!!!

Sen dess har jag aldrig tänkt på mina vita flytningar................

• Anonym (orolig)

Tack för att du tog tiden och skrev några rader... Jag har haft problem med ångest länge och tyvärr gör inte detta saken bättre{#lang_emotions_cry}

• Anonym

Då kanske det är ångesten du behöver ta tag i! Be och få en remiss till en psykolog.

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2009-09-13 20:46:32 följande:
    Då kanske det är ångesten du behöver ta tag i! Be och få en remiss till en psykolog.
    Jag medicinerar mot ångest och har även gått i terapi.
  • Anonym

Det kan inte ha varit så att du hade ägglossning just då när du fick blodblandad flytning man kan ju blöda vid ägglossning..bara en tanke i och med att mensen kom veckan efter..

Svar på tråden Blodiga flytningar