• Daz

två veckors väntan

Har precis haft ägglosning efter andra kuren med enkeldos av pergotime. Nu är det bara att hålla ut och vänta, vänta, vänta. Jag tycker det är så jobbigt, för jag tänker på det oavbrutet: "har det tagit sig denna gång?" Har varit skengravid i snart två år känns det som. Och jag hoppas och hoppas varje månad.
    fler som väntar? Ska vi stötta varandra under kommande två veckor?

• Svar på tråden två veckors väntan
  • kräftan77

Hej
    Förstår att det är drygt att vänta.. Jag fick en pojke med hjälp av Pergotime för 5 år sedan och det var den 3:e omgången (dubbel dos) som det äntligen blev ägglossning och befruktning! Lyckan var total! Väntan innan dess var riktigt tärande! Om 3 veckor skall jag börja med Pergotime igen för att få ett syskon till vår grabb.. och nu kan jag knappt vänta. Vill ju bara bli gravid .. gärna Nu! Skall börja med dubbel dos direkt.
    Har ni barn sedan tidigare? Första gången med Pergo?
    Lycka till !

• Daz

Vi har ett barn som är 2 1/2 år som kom till på naturlig väg. Nu har jag fått äta pergotime för att få en kraftigare ägglossning. Allt ser jättebra ut. Har ätit 2 stycken omgångar med enkeldos av pergotime. Kroppen verkar svara jättebra på behandligen, så nu hoppas vi att vi lyckats pricka in rätt! Vore helt overkligt och underbart om jag skulle bli gravid den här gången. Sitter med en liten klump i magen av förväntan. Hoppas jag inte blir besviken igen

• Mamsterbabe

Hej!
    jag joinar er jättegärna i den här tråden,
    ska börja med pergotime jag med.
    vet dock inte riktigt när.
    Är på 4e mensdagen nu, och har tagit blodprover idag.
    Dessa blodprover ska iväg på analys och jag får svar nästa vecka.
    Vilken dag börjar med med pergo, alltså vilken dag i menscykeln?
    Är det vanliga tabletter?
    Jag har så många frågor, så alla svar gör mig glad!

Nu är det vår tur att få bebis,eller hur?

• Daz

man börjar med pergotime på cykeldag 5 och så äter man till dag 9.

Svar på tråden två veckors väntan