Tondöv - skäl nog för bortadoption?
Hej. Jag kommer från en verkligt musikalisk familj. Vi har sedan generationer hört till det absoluta toppskiktet inom den mer konservativa delen av "musikindustrin", jag talar alltså om operasångare/sångerskor och virtouser, dirigenter, ja... you name it.
Min undran är nu denna. Det har visat sig att min dotter är helt tondöv
Detta kommer få MYCKET tragiska konsekvenser och kommer inte ses på med blida ögon, särskilt från min frus släkts håll. Men, måste jag erkänna, inte heller från min släkt eller mig själv.
Det var mycket olyckligt att detta framkom i ett så pass tidigt skede, i själva utdrivningsskedet faktiskt. Det lämnar oss med möjligheten att adoptera bort barnet innan vi hunnit knyta an till det ( om vi mot förmodan skulle göra det).
Men... min undran... är det verkligen skäl nog? Både jag och min fru har absolut gehör och det råder ingen tvekan om att barnets första ljud var ett skevt (aningen lågt) trestruket ciss. Alla andra barn brukar leverera ett A men detta... Jag har inget hopp om en musikalisk karriär för denne lille positivspelerska men visst, hon kan säkert bli en lycklig människa ändå?
Men är det verkligen juridiskt sett skäl nog för bortadoption? Eller ska vi lösa det på egen hand med avlägsen utblottad släkt eller liknande?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-19 18:54
Alltså, det HÄR ÄR INGEN SKÄMTTRÅD!!!
Jag vet inte varför moderatorerna flyttat den till sandlådan, detta är ett reellt problem i för mig och min fru.
Sluta insinuera att detta skulle vara ett ironiskt inlägg annars tvingas jag anmäla er hela bunten!!!