• Barbabok

Remol

Nu har jag avfärgat fel kläder Hade matfläckar på lillans nya IdaT body plus byxa, ljusgula med brunt mönster. Tog då och la det i Remol då det står att det tar fruktfläckar. Det gjorde det, samt merparten av det gula också. Det är flammigt nu i svag citrongul.
    Frågan jag vill ställa är, kan man färga in dessa plagg gula med vanlig txtilfärg eller blir det fortfarande flammigt då? För som det är nu kan jag lika gärna kasta kläderna.

• Svar på tråden Remol
  • Limefrukt

Färgar du, så är det stor risk att det fortfarande blir flammigt. Färgen är lite transparent, så du kan aldrig färga över fläckar med en ljus nyans, vare sig fläckarna är ljusare eller mörkare än det övriga plagget.
    Du kan färga det i en väldigt mörk nyans, typ svart eller mörkbrunt, då kanske det täcker. Men det finns inga garantier. Alt. så bleker du kläderna ytterligare innan du färgar om dem.

*~*~* Skruttan kom 10 juni *~*~*
  • Limefrukt

Nästa gång du har frukt och bärfläckar använder du fläck-väck-spray istället....

• Barbabok

Lime, tack
    Jag har mer remol kvar, så jag kan prova bleka mer före omfärgning, det bruna mönstret verkar vara opåverkat så en omgång till funkar nog. Jag testade galltvål innan utan resultat

• Limefrukt

Synd att remol stinker så mycket bara {#lang_emotions_throwup} annars så funkar det ju bra.

• 73Moon

Wero, jag hade blekt kläderna ytterliggare innan jag färgade om dem.. i typ remol eller klorin) för att ta bort fläckar av typ bär, frukt ketchup mm, använder jag tabort fläcklösning. förbehandlar innan tvätt och tvättar sedan vanligt med lite "vanich" tvättmedel . För oss har det funkat jätte bra .

• Barbabok

Provade en blekning till men fläckarna är kvar, tror det är banan. Ger upp på detta och köper hem fläckmedel för nästa gång

• Limefrukt

Klart att det är bananfläckar.... banan är äckligt! {#lang_emotions_wink}

• 73Moon

Har man tvättat en gång med banan verkar det vara kört.. har aldrig lyckats få bort dem om jag missat dem i någon tvätt.. 

• Barbabok

Övermogen banan dessutom, men J gillar det Hädanefter ska hon vara näck om hon ska äta banan!

Svar på tråden Remol