• Anonym (något fel?)

plötsligt förlängd menscykel

Jag ska till gynekolog och fråga om det här men orkar inte vänta så länge så jag vill höra om någon här har koll.
    Min menscykel har plötsligt blivit längre. Nu är den 33-35 dagar lång, mot 28-30 förut. Detta har hänt efter ett missfall. Kan det handla om att jag inte får ägglossning eller vad kan det här bero på?

• Svar på tråden plötsligt förlängd menscykel
  • Anonym (Samma här)

Min har med blivit 33-35 lång, också efter ett Mf, eller ett Ma i juli.
    Håller för tillfället på o ringer o väntar på en tid.
    Haft som molvärk 2-3 veckor innan mensen kom nu i fredags.
    Hade du med värk innan mensen kom nu senast?

Tyvärr kan ja inte svara på dina frågor, men hojta gärna till om du får någe svar :)

• Anonym (&&)

Det är vanligt att menscykeln kan bli förlängd även om man inte har fått ma eller mf..

Min cykel gick från 27 till 30-31 dagar bara helt plötsligt.. Fast innan mitt mf så hade jag 28 dagar som blev 27 månaden efter mf:et för att sedan 1½ år efter mf bli 30-31 dagar..

Kroppen är bra knepig ibland..
    Hoppas ni får nå svar från Gyn..

• Anonym (något fel?)

Tack för era svar! Ringde precis till min gynekolog, men hade lite otur. Först ska jag åka bort en vecka, och sedan ska ha åka bort, så jag fick inte en tid förrän om några veckor. Får återkomma efteråt och säga vad han sa. Inne på dag 35 nu utan mens.

• Anonym (Samma här)

Anonym (något fel?) skrev 2009-09-15 08:50:49 följande:

Tack för era svar! Ringde precis till min gynekolog, men hade lite otur. Först ska jag åka bort en vecka, och sedan ska ha åka bort, så jag fick inte en tid förrän om några veckor. Får återkomma efteråt och säga vad han sa. Inne på dag 35 nu utan mens.
    Hör av dej när du kommit hem o vart på undersökning :)

Jag va i veckan som var, Allt såg fint ut, inga rester kvar efter ma:et i somras.
    Hon sa att ja hade sånna där fina äggstockar med flera äggblåsor o då brukar man ha längre menscyklar, så hon tippade på över 30 dagar för mej.

Ska bli intressant o se när mensen kommer denna månad, om det alltid kommer vara över 30 dagar nu hädanefter.
  • Anonym (något fel?)

Min gynekolog sa att allt såg bra ut och tyckte inte det verkade vara några konstigheter. Däremot tycker jag att det verkar som att perioden fram till ägglossning blivit längre och perioden från ägglossning till mens har blivit kortare, så jag ska dit igen.
    Men hittills ska allt vara som det ska enligt min vanligtvis pålitliga gynekolog. Alltid något.

• Anonym (:D)

samma fråga som du TS.. + att tiden till äl är längre och tiden mellan äl och mens är flera dagar kortare samt längre cykel från 27 till 32 efter tidigt mf.. konstigt det där..

Svar på tråden plötsligt förlängd menscykel