• Jola

Partner med på aurorasamtal?

Hej.

Jag, eller vi har idag fått kallelse till vårt första aurorasamtal. Det står att jag är välkommen tillsammans med min partner. Jag trodde jag skulle gå själv på dessa samtal, jag vet inte om jag vill att han ska följa med. Samtidigt som att det kanske vore bra om han är med såklart. Var eran partner med på era samtal?

• Svar på tråden Partner med på aurorasamtal?
  • llinaa

klart din partner skall vara med

• nicely

Min sambo följer med på samtalen men man får gå själv oxå. Enligt min aurorabarnmorska så är det bra för båda att berätta vad man känner och få stöd.
    Nu har ett samtal kvar innan förlossningen. Det är har varit tryggt att ha sambo med höra vad han känner och vice versa.

Lycka till!!!

• Lydisen

Min sambo har hela tiden varit väldigt delaktig i graviditeten och följt med på de flesta besöken hos barnmorskan. Han följde även med på samtal hos aurora-BM där vi båda fick tala om vilka rädslor och vad vi förväntar oss av varandra. Därför tror jag att det är hälsosamt att partnern följer med.

• anna777

Ne, jag gick själv. För min del var det mig och min kropp det gällde så det kändes bra att gå själv. Jag och killen har sedan diskuterat igenom samtalen efteråt.

• falken

Man kan säkert göra som man känner. Fast jag tyckte det kändes bra, dels för att maken kom ihåg vad som hände under förra förlossningen, vissa moment var så dimmiga för mig. Dels också att han nu vet vad han ska propsa på under nästa förlossning, vad som är viktigt för mig, om/när jag inte orkar förmedla det. Och att han verkligen förstår att ge mig ett bra stöd på det sätt jag behöver.

• Göteborgsankan

Min man var med och Aurorabarnmorskan tyckte det var bra.

• SA26

Jag ska oxå gå på aurorasamtal nu under hösten (har BF 15 december) Jag vill nog att min sambo e med då han kanske lättare kan förstå hur rädd och orolig jag faktiskt är. Han kanske tar det lite mer på allvar då, och kan "peppa" mig hemma med den infon som han får på dessa samtal.
    Samtidigt är jag rädd att jag inte ska "våga" uttrycka alla mina funderingar och det jag har ångestkänslor inför. Inte för att jag e blyg inför min sambo men det e små detaljer som man kanske ändå har svårare att prata om inför honom...hm, jag funderar. Men kanske man kan gå på första samtalet själv...eller det sista...

• 1Anna1

jag gick själv första gångerna sen följde min partner med sistagången då vi tittade på förlossningsrummet å disskuterade bedövningar å så.

Svar på tråden Partner med på aurorasamtal?