• Ellez

ultraljud i vecka 12 vad såg ni?

Ni som gjort ultraljud i vecka 12!

jag ska göra ett imorgon är då i 11+3.
    Vad fick ni se? var det vanligt eller vaginalt?

• Svar på tråden ultraljud i vecka 12 vad såg ni?
  • Skogsflickan

Ska iväg idag och göra ett UL fast mitt ska jag göra för KUB/NUPP...Vet inte heller så mkt...Blir ett vanligt UL gjorde ett vaginalt i 8+6 och då var den så liten, bara 22mm, såg ut som en böna/cheese doodles=) Är i v12 (11+6)..Kan berätta för dig mer sen vad som syndes=)

Grattis förresten!

• Göteborgsbruden

Såg en liten människa med armar och ben, gjorde också i v 11+3. Blev dock flyttade till 12+0 istället. Gjorde vanligt UL.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ BF 2/3-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Ivas

Jag var på akuten i v.13 för jag hade magont o kramper lite då och då. De gjorde då vaginalt ultraljud och man såg mkt mer än vi hade trott, vi var helt chockade, man såg händerna o den lille låg som att den sög på tummen och rörde sig upp o ner hela tiden. Det var riktigt häftigt! Lycka till!

• Ellez

ahhh va spännande längtar nu! Samtidigt som jag är orolig för att något ska se fel ut...

• clembke

Gjorde oxå ett i v 11+3. Ett vaginalt. Såg en liten böna med små armar o ben. Gjorde ett mest för att jag inte kände några som helst symptomer så ville se så att de 4 testerna inte ljög för mig.

• AnnaH

Hoppas de har bra maskin där ni ska göra ert UL/VUL

Vi gjorde UL i v 10 denna graviditet och då såg vi bara att det fanns något som skuttade runt och att det hade armar och ben samt att hjärtat slog. Fantastisk ändå förstås eftersom man får se att pyret lever.
    Järmört med det UL vi gjorde i v 12 /11+5) förra graviditeten kändes det dock jättetrist för detta var vad vi fick se då:
    ">

♥ Evina 080509 ♥ BF 100111 ♥ → annaharr.se
  • ModerLi

Jag har gjort ett i vecka 6, syns knappt något, men ett i vecka 9 och då såg vi tydligt att det var en liten bebis! Förra veckan gjorde jag ett till, då i vecka 13 och såg ännu tydligare fast bilderna blir inte så bra när man fotar med mobil och laddar upp men det finns i mitt kryp in om du vill kolla. Men häftigast är känslan när man ser hjärtat slå!!!

• LiindaTherese

Jag fick vanligt UL på inskrivningen i v 12, såg ut som en liten minibebis, fick perfekt foto med som ligger under mitt galleri om du är nyfiken :)

• slapback

I v 12 såg vi vår bebis jätte tydligt. Vi såg händer, fötter, tungan samt ögon och näsa. Otroligt häftigt. Vi gjorde ett vanligt ul.

• Alfy85

Såg armar,händer,ben,fötter, ansikte. Va en riktigt livlig liten krabat. Gjorde ul. Tror bara de e gynläk som gör vul, iaf hos oss.

• Skogsflickan

nu så... jag såg två armar, två ben, livlig krabat, urinblåsa, hjärnan...är i v 12

• FlaxMamma

jag har en film på min pres från vecka 12

• saltflingan

Vi gjorde vanligt, finns bilder i mitt album om du vill kolla. Man ser en liten liten människa.

Svar på tråden ultraljud i vecka 12 vad såg ni?