• Nalle Puh73

Röda vinbär. Lösande, stoppande eller inget av det?

Elias har ätit massor av röda vinbär igår och idag är han jättelös i magen. Håller på bli förkyld så det kan ju vara förkylningsbajs också eftersom det är ganska snorigt och blankt det som kommer ut. Hoppas såklart att det inte är magsjuka
    Började fundera om vinbär är lösande eller stoppande?
    Hörde någon säga akta så han inte blir hård i magen men nästa säger att det har jag aldrig hört så jag kollar med er här.
    Någon som vet?

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Röda vinbär. Lösande, stoppande eller inget av det?
  • Hallonmun

googlade lite och hittade att det kunde vara lösande... det beror ju säkert på hur stora mängder han ätit med.

• Nalle Puh73

Han mumsade på ganska bra. Älskar vinbär och fick nog i sig endel. Får väl se om magen stannar upp eller om det är nåt på G som vi inte vill ha här hemma (läs magsjuka),. Tack för hjälpen, googlade själv med hittade inget,

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Hallonmun

ja det är ju väldans gott med vinbär sonen älskar det, han bor praktiskt taget i buskarna Fast har inte märkt något särskilt på hans mage, den är lös ena dan och hård andra...

• Elfva

I min erfarenhet så är det lösande... Jobbade förut på en förskola där vi hade vinbärsbuskar som barnen gick och åt av och de blev lösa i magen om de åt för mycket...

• Hallonmun
    Elfva skrev 2009-09-14 13:44:37 följande:
    I min erfarenhet så är det lösande... Jobbade förut på en förskola där vi hade vinbärsbuskar som barnen gick och åt av och de blev lösa i magen om de åt för mycket...
    kul att byta blöjor där kan jag tänka
Svar på tråden Röda vinbär. Lösande, stoppande eller inget av det?