Hur känns hemorojder??
Hur vet man att man har hemorrojder?? Syns de utanpå? Känns de?
Har haft lite blod i avföringen och har lite klåda så jag undrar om det är hemorrojder jag fått...
Hur vet man att man har hemorrojder?? Syns de utanpå? Känns de?
Har haft lite blod i avföringen och har lite klåda så jag undrar om det är hemorrojder jag fått...
Det kan vara hemorrojd. Jag har en som sitter utanpå analöppningen och det är en irriterande och svidande känsla även klåda. Men det finns xyloproct och köpa på apoteket som du kan smörja med en till flera gånger om dagen. Jag köpte den i onsdags och den är snart borta och jag smörjer flera gånger per dag. Köp gärna ngt som håller magen igång. Är du gravid så finns bara microlax eller lactulos att ta för att hålla igång magen.
Jag var tvungen att känna efter för jag tyckte det var något i baken som irriterade.
Men känns den/syns den menar du?? Hur ser det ut då? Försök läsa mig till men jag förstår inte riktigt. Har inga problem att gå till läkaren och gynekologen i vanliga fall men just detta känns så.."pinsamt"/jobbigt.
Kan man få den av att man har trög mage tillfälligt eller om man har dålig mage längre perioder? Jag tycker tvärtom att jag är mer "lösbajsad" ...
Har du ont när du går på toa? Eller har du ont hela tiden? Jag tycker jag har mest klåda nattetid...
Jag har ju en yttre hemorrojd och den känns som en kula utanpå. Men sen finns det även inre hemorrojd har jag för mig och det är svårare att känna av. Men hemorrojd kan börja blöda när man ska göra nr 2. Har du en yttre så kan du känna den med fingret.
Man kan få det om man har trög mage i längre tid, graviditet, fetma m.m.
Här kan du läsa lite: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Hemorrojder/
Men dem rekommenderar egenvård innan man ska kontakta vården. Så egenvård i 2-3 veckor.