• plopp77

Vad kostar städhjälp??

Vi är en familj som har ett barn och nr.2 på väg som ska flytta till ett stort hus nästa år. Jag och min sambo har ibland väldiga gräl angående städning och hålla efter hushållet. Väldigt onödiga gräl enligt min mening.

Nu till min fråga vad kan det tänkas kosta med städhjälp i en villa och vilka rekommenderade firmor finns det? Bor i Örebro....
    Jag är lite tveksam till det här med att släppa in personer man inte känner i sitt hem, finns det några med erfarenheter kring detta som vill berätta?
    Tack!!

• Svar på tråden Vad kostar städhjälp??
  • Pshevil

En kompis anlitar städfirma och bor i villa på ca 150 kvm betalar 500 kr per gång (efter rotavdrag). Då dammar de, dammsuger och torkar golven samt tar toaletterna. Vet dock inte om det är några ytor som de inte städar, hon kan ha valt bort något.

• Danitra
    plopp77 skrev 2009-09-14 20:12:25 följande:
    puffar upp lite
    Många större firmor har en sida där man kan räkna ut vad det skulle kosta. 
  • SuzR

vi betalar 1500 i månaden för 3 timmar 3 torsdagar i månaden.
    Jag har inga problem med att släppa in folk, jag fick goda referenser och dom är jättetrevliga och jag vet att dom aldrig skulle få för sig att ta nåt och om nåt skulle gå sönder skulle dom säga till. jag har bara positivt att säga om att ha städhjälp. så himla skönt.

Svar på tråden Vad kostar städhjälp??