• bili

Mjölkfritt godis/snacks/gott?!

Hej!
    Min 3 veckor gamla dotter tål inte mjölkprodukter.
    Men jag är så sjukt sugen på godis, choklad, bakelser osv...

Vad finns det för färdiga produkter att köpa som är mjölkfria?
    Chokladtips mottages tacksamt! (;

• Svar på tråden Mjölkfritt godis/snacks/gott?!
  • goabarn77

Mumsmumsliknande Smarry är mjölkfria, köper jag på ICA. Malaco har en del mjölkfritt, bl.a. vissa Malaco Juicy truly. Finns bra guide på hemsidan. OLW har ett par chipssorter som är mjölkfria, info på hemsidan. Markatta har en mjölkfri chokladkaka, men jag tyckte den smakade illa.

• bili
    goabarn77 skrev 2009-09-14 18:47:54 följande:
    Mumsmumsliknande Smarry är mjölkfria, köper jag på ICA. Malaco har en del mjölkfritt, bl.a. vissa Malaco Juicy truly. Finns bra guide på hemsidan. OLW har ett par chipssorter som är mjölkfria, info på hemsidan. Markatta har en mjölkfri chokladkaka, men jag tyckte den smakade illa.
    Tack för tipsen! Ska genast kolla upp detta! (:
  • Rocktroll

Delicato chokladbollar :D jag åt mjölkfritt i 3 mån när jag ammade iom att dottern är allergisk och delicato var min räddning haha.

• bili
    Rocktroll skrev 2009-09-14 18:55:33 följande:
    Delicato chokladbollar :D jag åt mjölkfritt i 3 mån när jag ammade iom att dottern är allergisk och delicato var min räddning haha.
    Åh! Är dom mjölkfria alltså? :D
    Vilken räddning! Ska nog genast springa till affären (;
  • Winglur
    Rocktroll skrev 2009-09-14 18:59:10 följande:
    japp riktiga delicatobollar är helt mjölkfria :)
    A dom är helt sjukt goda.
    Såg häromdan att eldorados chokladbollar också är mjölk fria.
    Har dock inte testat dom...
  • bili

Ni har inga mer bra tips?
    Är så sjukt godissugen!
    Framför allt chokladsugen!

• Rocktroll

Dom där kexen i påse...kommer inte ihåg märke eller va dom heter nu men de finns i vanilj, chocklad, citronsmak...har funnits i all evighet känns det som så du kanske vet vilka jag mena. Hitta inget i ingredienserna om mjölkprotein, inte ens dom med chokladsmak.

• goabarn77
    Rocktroll skrev 2009-09-14 19:07:20 följande:
    Dom där kexen i påse...kommer inte ihåg märke eller va dom heter nu men de finns i vanilj, chocklad, citronsmak...har funnits i all evighet känns det som så du kanske vet vilka jag mena. Hitta inget i ingredienserna om mjölkprotein, inte ens dom med chokladsmak.
    JÄTTEN!!!!! Så goda
Svar på tråden Mjölkfritt godis/snacks/gott?!