• Cazza

Är jag överviktig? 170 cm, 68 kg.

Födde barn för 3 veckor och 3 dagar sedan. Jag gick upp 15 kg ungefär under gravidteten och har nu gått ner nästan 10 kg. Har inte alls haft någon viktstress innan utan tänkt att de där 5 -6 extrakilona som är kvar nog försvinner av sig själv.
    Men så träffade jag min syster igår som sa " Hur känns det att vara så överviktig nu då??, Hur ska du bli av med " det där" och tittar på min kropp.

Vaddå? Jag är 170 cm och väger 68 kg nu ( vägde 63 innan). Det är väl inte att vara överviktig?? Är lite småfläbbig bara anser jag ,men jag födde ju nyss.

Är jag tjock? hur fort försvinner gravidkilona?

• Svar på tråden Är jag överviktig? 170 cm, 68 kg.
  • Ängeln 80

Nej du är INTE tjock....

• Rocktroll

Nej verkligen inte tjock. Lite fläbb har man ju efter man fött men t.om det tightas ju upp när man börjar komma igång.

• Mimmi P

Nä, du låter verkligen inte överviktig! Så kort tid efter förlossningen så har ju magen inte dragit ihop sig ordentligt heller. Det var en ganska onödig kommentar! Att bara ha fem kilo kvar så kort efter förlossningen är ju jättelite. Ge det nån månad till så kommer det säkert ha försvunnit.

Jag kommer inte riktigt ihåg men jag tror jag hade tappat alla mina grav. kilon (12 kg) på två månader och då hade även magen dragit ihpå sig helt.

• Cazza

Skönt att höra! Trodde jag hade fått mycket dålig självinsikt eller nåt.

• tofsvippan

Hej hej! jag är 170 och väger 70 kilo, jag tycker faktiskt jag ser ganska bra ut i kroppen . (har en 2-åring och en 6 månaders)
    Innan första barnet vägde jag som du 68, så det är väl dom där 2 stackars kilona som inte vill försvinna, men se det så att det kanske klär en mamma bättre med lite ''hull'', man ser bara piggare ut tycker jag!

• Mannehkunda

Vilken elak syster du har FY vad onödigt att vräka ur sig en sån korkad kommentar, som dessutom inte stämmer öht.

Kroppen förändras när man får barn, det är inte säkert att du någonsin kommer ner till 63 igen. Framför allt inte på 3 veckor.

Är hon avundsjuk eller?

• Dzeljilji

Innan jag blev gravid så vägde jag 68 kg och är 170 cm och jag lääängtar tills jag kommer ner till den siffran igen. Gick upp 20 kg och har ca 7 kg kvar! Så nej, du är inte överviktig.

Svar på tråden Är jag överviktig? 170 cm, 68 kg.