• miss Majs

p-piller vid äggdonation?

Hejsan!

Jag har en liten fråga!

Det är så att jag ska donera ägg till en tjej här inne på FL, och nu har vi stött på vad vi tycker är något väldigt lustigt!
    Sköterskan frågade om jag hade någonting emot att ta p-piller under hormon behandlingen och tiden runt omkring. Självklart har jag inte det.
    MEN!

Är det inte väldigt konstigt att ta hormoner för att få så många ägg som möjligt som ska befruktas men samtidigt ta p-piller för att äggen INTE ska bli befruktade?

Om man ska dra en dum liknelse så borde det vara som att behandla en patient för canser men samtidigt spruta in nya canser celler.

Som sagt är det någon som kan förklara detta för mig?

• Svar på tråden p-piller vid äggdonation?
  • miss Majs

Jag och sambon använder kondom, okej allså, skulle bli väldigt många barn om olyckan skulle vara framme. Men påverkar inte p-pillrena äggen som senare ska in i en annan kvinna genom att inte bli lika "mottagliga"?

• CrazyChristina

När man äter p-piller händer de inget med ägget det är slemhinnan i livmodern som inte är mottaglig för ett ägg..

• Jenny72

Du och mottagaren ska dessutom komma i fas så att era menstruationscykler överensstämmer vid äggplock/insättning.
    Kram

Svar på tråden p-piller vid äggdonation?