Låsa dörren??? Hjälp
jag har en 3åring.. en absolut en trotsig sådan.. som är normalt vid denna ålder... hon dessvärre svårt att ta till sig "nej sådär får du inte göra" men iaf
jag har en 3åring.. en absolut en trotsig sådan.. som är normalt vid denna ålder... hon dessvärre svårt att ta till sig "nej sådär får du inte göra" men iaf
svårt! men jag hade nog faktiskt låst!
men sen skulle jag vilja ha en skylt på dörrn att hon finns där inne! typ "här bor ..." så att folk vet att det finns ett barn där inne OM nåt skulle hända nån gång.
Eller så sätter du upp någon slags anordning på dörren, typ nån klocka, som plingar om hon öppnar den.
Går det inte att "larma" hennes dörr genom att hänga något som skramlar på handtaget. Kanske ett kastrullock eller så. Kanske ett knäppt förslag, men bättre att testa allt möjligt än att låsa in henne. Så himla obehagligt om det går i baklås (har hänt mig flera gånger!) eller om det händer nåt väldigt allvarligt, typ brand.
hehe en kastrull på handtaget skulle nog faktiskt fungera... om det inte va så att man hade en till unge som är så lättväckt... men faktiskt hellre att den lilla vaknar än att den stora blir inbränd *ursch* vågar inte tänka på det heller, på 4 månader har brandkåren varit i denna port för "småbränder" i lägenheterna.
Måste hon sova i eget rum?
Och jag hade ALDRIG låst in mitt barn. Finns inte på världskartan. Och det är inte bara av brandsäkerhets skäl.
Kom på att jag såg på Nannyakten en gång att de hängde ett sådant där vindspel i dörren för att höra när den öppnades. Kanske skulle funka för er?
när jag var liten brändes en tonåring inne när de hade låst dörren på natten och den gick inte att öppna om de var i paniken eller att låset inte fungerade vet jag inte. men gud vad lätt de måste vara att hamna i panik och inte kunna öppna låset.
Och annars får ni väl investera i en sådan där pling-plong-maskin som de har när man går in i affärer typ. Hellre det än att låsa dörren tycker jag...
Går det inte att barnsäkra på andra sätt? Tex låsa ytterdörren med ett extra lås, låsa in till köket om ni har dörr dit, sätta någon spärr på balkongdörren, lägga undan alla knivar och saxar i ett högt skåp, låsa in alla stolar i köket eller lägga dem ner på golvet så att det inte går att klättra upp på dem...
Självklart så står det faktiskt inte i min lista att låsa dottern rum... vissa verkar bara ha skummat igenom texten av det jag skrev....
Tillägger oxå att våra barn får ingen ro i sömnen om dem inte sover själva. det har alltid vart så... mina barn är inte dem där gossiga som ligger och myser eller sover i samma rum eller säng som oss....