• Kontra

Badrumstapet

Läste i en inredningstidning att de hade använt tapeter till badrummet, men det stod inte mer än så. Så är det nån här som har använt tapet till badrummet? Det här var alltså inte en sån där tråkigt våtrumsmatta på väggen, utan en riktigt snygg tapet med snygga mönster och färger. Såg ut som en vanlig tapet som man har i resten av huset, om ni förstår vad jag menar.
    Vart har ni köpt den, är ni nöjda med den och ca hur mycket kostade den? Ska självklart googla och fråga i butik, men vill ha lite info ifrån dem som faktiskt har använt dem och inte bara säljer dem

• Svar på tråden Badrumstapet
  • Pappa G

Jag tror inte det finns något stort utbud av våtrumstapeter (vilket inte skall förväxlas med våtrumsmattor) utan det är några enstaka enfärgade varianter. Jag tror ex. Jotun www.jotun.se har haft någon typ.

Det är svårt att få en våtrumstapet att fungera bra under längre tid i ett våtrum.

Kan reportaget kanske vara från ett annat land, med annat sortiment (och andra regler gällande våtrum)?

• Kontra

Nej det var från en svensk tidning som kom ut nu i somras, om en familj här i Sverige. Jobbar du i den här branschen? Tänkte eftersom du är den enda som har svarat och verka veta lite På vilket sätt fungerar det inte bra?

• Pappa G

Ja, jag jobbar med bl.a. badrum..

De som jag stött på har varit vid fuktskador. De har helt enkelt svårt att klara all den fukt som vi tillför i badrummet numera (med duschning flera gånger om dagen etc.). Skarvarna släpper och då är det ju kört..

• Kontra

Ok, stort tack så mycket för info! Då blir det nog inte det på väggarna.

Svar på tråden Badrumstapet