• Ismabiba

Viktväktarna - funkar det?

Hej!

Jag har en liten undring för er som har testat viktväktarna. 

För några år sedan sådär så var jag så smal och fin såååå.  Var en sådan där som "kan äta vad jag vill för jag blir ändå inte tjock" typ.  Sen gifte jag mig, satt i soffan och myste, blev på tjocken och smack så när jag var i slutet av graviditeten så vägde helt plötsligt 30 kg mer än jag "brukade"

Nu när lillan är nio månader så hänger sig 10 kg för mycket envist kvar och jag vet faktiskt inte i ärlighetens namn var jag ska börja för att ta itu med det här.

Det är här som jag har börjat undra om viktväktarna kan vara något för mig.  På sådana där möten vill jag absolut inte gå utan det får bli en online version isåfall.  Är det någon som har testat och vill dela med sig om hur det gick / går så är jag idel öra!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Viktväktarna - funkar det?
  • Frk Svår

Har inte testat online-VV men har testat möten och hela fadderullan. Gick då ner ca 25 kg så då fungerade det. Testade nu i våras igen och då fungerade inte alls, jag var inte motiverad och orkade inte räkna points...

• solsken

Har bara prövat den riktiga versionen och det fungerade utmärkt för mig. Deras lektioner var super. Även om man vet det mesta så blev det ändå en Ah upplevelse när någon står och talar om så självklara saker.

• Ismabiba

Gick du upp det du hade gått ned därimellan då?  Är det svårt skulle du säga eller är det så lätt som de vill få det att framstå.  Jag tänker också på resten av familjen  Åt de samma mat som du eller lagade du speciell mat till dig?

Tack för svaret också

• Frk Svår

Det var nog 6-7 år sedan jag var med och jag höll nog vikten hyggligt i några år men sedan la jag på mig ca 15 kilo som jag försöker bli av med nu men utan VV.

Svårt vill jag inte påstå att det är men ibland står pointsräknandet en upp i halsen. Men det är enkelt och det funkar. Bara att skriva ner vad man äter är en väckarklocka.

Jag hade bara mig och sambon att tänka på så han fick äta samma mat som jag men han åt väl lite mer antar jag.

• Frk Svår

Kanske ska tillägga att jag aldrig gick ner till min målvikt eftersom jag satte den för lågt (ca 2-3 kilo lägre än det jag vägde som minst) och därför aldrig gick deras jämviktsprogram. Jag tror att det hade hjälp mig att behålla vikten längre. När man nått sin jämvikt får man ju gå gratis på deras möten så länge man inte går upp mer än 2 kilo.

• teser

Yes, det funkar! Jag gick ner 42 kg på tio månader. Har aldrig mått så bra i hela mitt liv. Det här var 2005 och jag håller en normal vikt än, har självklart gått upp några kilon men det går inte att leva med piskan i arslet jämt, jag har en sund och normal vikt nu. Jag började träna när jag gick med där och det är ju A och O för att lyckas. Tränar 6 dgr i veckan nu men räknar inga points. Lycka till. Ps. Jag gick på lektionerna och det sporrade mig massor.

• 010306

Har funkat på mej iaf & jag är inte ens riktig medlem utan har bara lånat ett litet gammalt häfte av en vän. Har gått ner 22 kg på 10 mån.Från 80 till 58 kg till mina 166 cm så är väll snart "klar". Har tränat mkt & varit motiverad. Kört på en fridag i veckan.

• Ismabiba

Tack för alla svaren.  Vad ni är duktiga!!! 

Hungriga då?  Jag har hört att man inte ens är hungrig, stämmer det verkligen?

• Frk Svår
    Ismabiba skrev 2009-09-17 22:35:35 följande:
    Tack för alla svaren.  Vad ni är duktiga!!!  Hungriga då?  Jag har hört att man inte ens är hungrig, stämmer det verkligen?
    Jag kan direkt säga att jag aldrig varit hungrig när jag gått på VV. Jag har nog tvärtom aldrig ätit så mycket. Det var massa grönsaker på tallriken, frukt till mellanmål osv. Jag åt ungefär var 3-4e timme, som en bebis mao Dessutom får man äta allt, du måste räkna alla points men man kan ju välja själv om man vill lägga det på vettig mat eller någon gång unna sig en chokladkaka. Och det bästa av allt, då kan man äta den där chokladkakan utan ett dugg dåligt samvete!
  • Ismabiba

Det låter ju nästan för bra för att var sant   Ja, tack igen för alla tipsen.  Jag tror jag kör igång på det snart.

• teser

Fast i början måste jag nog säga att jag var hungrig hela tiden! Man drar ju ner sitt mat-intag ganska rejält. Min räddning blev att äta melon varje kväll. Sen efter 2-3 mån så hade kroppen vant sig och magsäcken antagligen krympt så då blev det bättre. Sen tror jag att det kan vara lite psykiskt också, när man vet att man inte "får" äta mer så blir man plötsligt jättehungrig

• Frk Svår
    teser skrev 2009-09-18 08:39:06 följande:
    Fast i början måste jag nog säga att jag var hungrig hela tiden! Man drar ju ner sitt mat-intag ganska rejält. Min räddning blev att äta melon varje kväll. Sen efter 2-3 mån så hade kroppen vant sig och magsäcken antagligen krympt så då blev det bättre. Sen tror jag att det kan vara lite psykiskt också, när man vet att man inte "får" äta mer så blir man plötsligt jättehungrig
    Men det där beror ju lite på varför man är överviktig. Man kan ju äta lite mat men totalt fel mat och vara överviktig pga det, då får man ju med VV äta mycket mer mat. Man lär sig också snabbt vilken mat man kan äta mycket av och på så sätt blir man en mästare på att få i sig rejält med mat på de där 18-22 pointsen man får äta
Svar på tråden Viktväktarna - funkar det?