inkontinent hanhund
min hund på 5½ år är inkontinent och har så varit i kanske 1½ år, under den här tiden har han ätit Rinexin och visst fungerar det mot inkontinensen.. men det har endel otrevliga biverkningar så som aggressivitet, förvirring och halucinationer. Det kan gå långa perioder utan att vi märker nåt av dessa biverkningar, men ibland märks de tydligt.
givetvis är hunden uppkollad ordentligt, och han har varken ont eller nån åkomma som gör honom inkontinent. Det kan bero på att han är kastrerad säger veterinären.
vi vill inte ge honom Rinexinet mer nu, pga biverkningarna (som jag fått känna av här om dagen....)
vi kommer att sluta med dessa jäkla piller nu, och använda skvättskydd med typ en binda i tills vidare. sen kommer vi påbörja en ny utredning med nya ultraljud och förmodligen en kontraströntgen också.
finns det nån annan medicin mot inkontinens? (jag vet att det finns nåt som funkar på tikar, men det är ju inte aktuellt då detta är en hane)
kan man operera även om det inte finns någon synlig orsak till problemet?
jag vill testa allt, innan jag kan fatta det jobbigaste beslutet av alla.... =.(