Yogurt till hund?
Jag vet att man kan ge filmjölk till hunden. Går det lika bra med vanlig naturell yougurt? (Det känns lite onödigt att köpa hem fil till hunden när vi ändå har yogurt hemma)
Jag vet att man kan ge filmjölk till hunden. Går det lika bra med vanlig naturell yougurt? (Det känns lite onödigt att köpa hem fil till hunden när vi ändå har yogurt hemma)
det tycker jag borde gå bra...
Ja jag har gett vår hund naturell yoggi nångång och han mådde som vanligt, bra
JAg tänkte mest på att det är helt olika syrningskulturer i filmjölk och tougurt.
Ger ni filmjölk till hunden?
Varför då?
Alltså...jag vet inte ett squatt om hundar....men trodde att de åt hundmat eller rester. Det har alla hundar jag träffat gjort! Typ...att deras mage inte tålde såna grejer.
Där ser man vad lite man vet.
Jennie, vår hund är allt annat än matglad och behöver äta mer så jag tänkte prova med det som man ofta gör till valpar att man ger lite fil på torrfodret. Om vi bortser från att vår hund tycker mat är tråkigt så äter han det mesta. Hitintills är det bara oliver och grönmögelost han ratat. (HAn får bara smaka godsaker när han ätit ordentligt av torrfodret)
Jennie, vi har råkat skämma bort våran dog ganska rejält han äter givetvis torrfoder, sen burkmat samt vanlig mat...också fil
JsN:
Jaha...där ser man.
Ja...nu när du säger det....min morbror har fött upp stövare och de fick torrfoder med filmjölk.
Alltid lär man sig något.
Frågan kvarstår dock om det går lika bra med yogurt eller om jag måste köpa hem både fil och yougurt. (JAg gillar nämligen inte fil)
JAg köpte både fil och yogurt... *ler*
Nästa gång kan du testa A-fil! Det är det som oftast rekommenderas till t.ex. små valpar just för den bakteriekultur som finns i den. Men både vanlig fil och youghurt går bra oxå.
Om den är väldigt kinkig på mat - har ni testat färskfoder? Min superkinkiga vovve äter numera frukost och middag med hejdundrande aptit och det är härligt att se!
ris kan ni åxå ge den åxå mkt bra =) gav vi våran matvägrande botskämda schäfertik
haha sen så bytte vi fodret å hon blev genast mkt gladare vovve =)
nu ger vi henne carrier
JAg funderar på färskfoder när den aktuella säcken är slut. HAn äter hyfsat hos sin dagmatte, men mycket lite hemma och jag skulle vilja att han la på sig lite.
det e inte så att vovven e lite bortskämd
valpar skall gärna ha fil för magens skull och då går det inte lika bra med yoghurt för det är inte samma bact kult!!
JsN: Jag har testat både Nordic och Bravo - Bravo är min absoluta favorit och vovvens. Han har blivit jättefin i hull och mage. Rekommenderas!
av fil får hunden fin päls också
Klart han är bortskämd skruttis, det är ju vår bebis! Men äter han inte maten som erbjuds så blir det inget annat istället och jag tycker att han behöver äta lite mer än knappt 1/3 av dagsransonen.