• monkan10

Gravid och coca-cola??

Hej alla!!
    Hur är det egentlingen med att dricka cola och vara gravid? Med tanke på koffeinet!! Hur mycket koffeinet är det i ett glas cola, vet att dom rekommenderar max 3 koppar kaffe om dan men hur är det m cola?? Någon som vet??

• Svar på tråden Gravid och coca-cola??
  • Hallonmun

En 33 cl-burk cola innehåller ungefär lika mycket koffein som en liten kopp kaffe, dvs cirka 30-50 mg koffein

• NeWil

Jag räknade på det där när jag blev gravid och kom fram till att det inom rekommendationen går att dricka 6 st 33cl burkar med cola. Däremot kanske det inte är att rekommendera ändå eftersom det blir ganska mycket socker...

• Fruochmamma

Min gamla BM sa att min bebbe skulle bli speedad om jag drack för mycket cola när jag var gravid{#lang_emotions_wink}

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Alorna

Hävde i mog cola när jag var gravid med min son vilket resulterade i en väldigt stor bebis som inte gick att föda fram och att jag gick upp ca 30 kg under grav.

• Fruochmamma
    Alorna skrev 2009-09-15 13:21:37 följande:
    Hävde i mog cola när jag var gravid med min son vilket resulterade i en väldigt stor bebis som inte gick att föda fram och att jag gick upp ca 30 kg under grav.
    Vad är derfinationen av "häva i sig" Undrar bara eftersom jag är extremt Cola sugen nu under graviditeten.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Alorna

Oj såg att jag inte kollade min stavning :)

Med häva i sig syftade jag på ca 1,5 liter om dagen, det är var jag drack iaf.

• Kya
    Alorna skrev 2009-09-15 13:21:37 följande:
    jag drack också cola varje dag - hade ett enormt colasug. min son vägde 3725g och var 50cm lång. alltså så normal man kan bli...

ungefär 1,5 liter cola per dag alltså.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Alorna
    Kya skrev 2009-09-15 13:27:13 följande:
    jag drack också cola varje dag - hade ett enormt colasug. min son vägde 3725g och var 50cm lång. alltså så normal man kan bli... ungefär 1,5 liter cola per dag alltså.
    Fuskigt! :)
  • Kya
    Alorna skrev 2009-09-15 13:28:37 följande:
    Fuskigt! :)
    ibland ska man ha tur!

nämen jag menar bara att det kan ju ha berott på andra saker än colan, att ditt barn var stort...
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
Svar på tråden Gravid och coca-cola??