• angelyangel

En annorlunda ung mamma.

Visst är det dötrist med mammabloggar som bara handlar om blöjbyten och barnmat?
    Och visst är det roligt att läsa om en morsa som vägrar vara ohipp?
    Då ska ni kolla in min blogg, en helt annorlunda ung mamma blogg som växer sig allt större.
    Varför? Den är roligare än Blondinbella, tar upp samma allvar som Stina Lee.
    Den innehåller shopping och lite smått och gott om allt och inget, precis det du vill läsa.
    Mode fester och starka åsikter utlovad. Och så får ni läsa om trollungens äventyr och
    den golfspelande sambon som är galen i pommfrittes. Och om mig förstår. Angelica 20 år,
    mamma till en tvååring, pluggande, jobbande och jävligt glamourös!
    Detta är ung mamma bloggen som kommer slå Dessie och Kissie på käften på bloggtoppen!

ENKÄRLEKSSAGA.SE

• Svar på tråden En annorlunda ung mamma.
  • Reglementet

Hmm, jag är ledsen, men den kommer inte slå någon från toppen.

• bebbe längtan

ehhhh...din blogg e TRÅKIG!!!!!!!och du e EGO!!!!

• liamsmamma09

Jag har följt din blogg ett tag nu och jag älskar den :)
    Jag förstår inte hur sådana som Kissie o Dessie kan ligga i topp.
    Dom skriver inte ens om intressanta saker, folk läser ju bara för att ingen av dom 2 har någonting innanför pannbenet och är allmänt blåsta.

Du skriver roliga o intressanta saker i din blogg, jag blir jätte inspirerad av den. Fortsätt med det du gör och du ligger snart i topp :)

• NettanFjärtan

Oh! Jag gillar din blogg. Ska du verkligen lägga ner den? (hittade den idag så har ju inte läst så mkt men iaf.)

henryettamartinsson.blogspot.com är min unga mamma blogg. Vet inte om den är sådär jättebra men jag försöker iaf. haha.

Jaja, ha det bra iaf, även om du nu lägger ner bloggen.

• jerseyko

Jag tappade faktiskt intresset redan innan jag kom in på bloggen, när det kom upp att bloggen heter  "En kärlekssaga".

Anomyma kommentarer behöver du ju inte ens läsa, de är ju bara att radera! Hur mkr anomyma elaka kommentarer tror du inte topp-bloggarna får? Varför tror du kissie blivit så stor?

• Jomppelina
    angelyangel skrev 2009-09-15 11:08:22 följande:
    Visst är det dötrist med mammabloggar som bara handlar om blöjbyten och barnmat?Och visst är det roligt att läsa om en morsa som vägrar vara ohipp? Då ska ni kolla in min blogg, en helt annorlunda ung mamma blogg som växer sig allt större.Varför? Den är roligare än Blondinbella, tar upp samma allvar som Stina Lee.Den innehåller shopping och lite smått och gott om allt och inget, precis det du vill läsa.Mode fester och starka åsikter utlovad. Och så får ni läsa om trollungens äventyr och den golfspelande sambon som är galen i pommfrittes. Och om mig förstår. Angelica 20 år, mamma till en tvååring, pluggande, jobbande och jävligt glamourös!Detta är ung mamma bloggen som kommer slå Dessie och Kissie på käften på bloggtoppen!ENKÄRLEKSSAGA.SE
    Nej, jag tycker inte att det är dötrist om en ung mammas eller nyblivna mammors bloggar handlar om blöjbyten och barnmat. Jag har själv för länge sedan passerat det stadiet och måste medge att jag inte läser bloggar i ämnet idag, men hade absolut gjort det om jag själv hade haft småfolk i hemmet.

Men jag tycker att det är fullständigt naturligt att föräldrar går in i sitt barn så till den milda grad att kläder, mode, skönhet etc, etc, etc, blir helt passé och ointressant. Jag tror ärligt talat att många mammor som finner en stolthet i att fortsätta sitt liv som de gjorde innan de fick barn, som fortfarande tycker att det yttre är angeläget trots att barnen är små, etc, har missat något på vägen. Kanske var man inte redo att bli förälder, kanske har man inte kapaciteten att sätta sig själv i andra hand och låta barnen och deras behov, utveckling etc, i focus och främsta hand. Så jag blir snarare mörkrädd av att läsa bloggar där mammor -unga som gamla- lever som om de fortfarande vore unga, sexiga och singlar och låter sig bekomma av allt annat -utom barnen!

En riktigt obehaglig sådan blogg var jag inne i för ett litet tag sedan, ochså det en ung mamma, som hade MASSOR av bilder på sig själv på bloggen. Ett par bilder av barnet sittande i sitt eget knä, en bild på barnet men sedan den allra värsta enligt min uppfattning, mamman med en kamera i hand framför speglen, plutandes med munnen och helt uppenbarligen stylad för tillfället. I speglen ser man i rummet bredvid ett barn sittandes i en gåstol helt allena, mamman var ju upptagen med sig själv i spegeln. Jag hoppas hon får hjälp, för det kan inte stå rätt till.

Jag var 21 när jag fick mitt första barn, så jag var väl inte lastgammal själv. Men jag måste säga att så fort han låg på min mage var allt annat underordnat och jag tror ärligt talat att det är en sund inställning såväl till tillvaron som föräldrarskapet. Det går oerhört fort, de åren har man att ge sin avkomma full uppmärksamhet. Har man inte det, så lär man ångra det så smånging om när man inser att de små söta fötterna plötsligt är fullväxta och luktar fotsvett, typ.
Svar på tråden En annorlunda ung mamma.