• Alvi

Blä, äcklig fråga... hosta och slem...

Är på fjärde dagen av hosta och lite hes. Idag och igår har jag varit som hesast.
    Hostan är av skrällig sort som river i halsen och ibland slemmar det loss ordentligt.

Läste på nätet att om upphostningarna är färgade ska man söka doktor och bläää vad äckligt att titta efter, men jag gjorde det iallafall... hostade upp nån jävla slemblobba ( konstistensen var riktigt äckligt fast ) som är gul. Räknas det som färgad eller ska den gå åt mer orange eller grön eller så?

Spelar det någon roll att slemmet känns rätt så segt...?

Har känt mig på febergräns de senaste 2 kvällarna men inte ens uppnått 37 grader. Lite yrsligt och ont bakom ögonen, vad gäller det onda bakom ögonen (som jag brukar få vid feber) är det lite bättre idag.

Vad säger ni...? Avvakta innan jag söker nån doktor?

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Svar på tråden Blä, äcklig fråga... hosta och slem...
  • Balee

Avvakta. Gulaktigt slem är ok och när du inte har feber är det ingen fara.

• Alvi
    Balee skrev 2009-09-15 11:58:22 följande:
    Avvakta. Gulaktigt slem är ok och när du inte har feber är det ingen fara.
    Okidoki. Har ont i ryggen också, förresten, mellan skulderbladen. Är dock inte säker på om det är kotor som gör ont... men kan lungorna smärta där?
  • Balee
    Alvi skrev 2009-09-15 11:59:03 följande:
    Okidoki. Har ont i ryggen också, förresten, mellan skulderbladen. Är dock inte säker på om det är kotor som gör ont... men kan lungorna smärta där?
    Låter mer som muskulärt eftersom du hostar mkt.
    Skulle du ha lunginflammation skulle du få ont när du andas, HÖG feber, känna dig ordentligt sjuk och slemmet mer grönt eller blodblandat.
    You will live...
  • Alvi

Goodiegoodie, då kraxar jag på ett tag till! Tack för svaren!

• Trynträ

Kan säga att jag hade så i flera månader och läkarna gjorde inte ett skit. Köp slemlösande på apoteket fick jag till svar. Märklig inställning för har man hosta länge så kan det ju vara lunginflammation och så. Annars brukar det inte vara så farligt med slem som man måste hosta upp. Det är rester från inflammationen. Men hostar du länge så tycker jag du ska uppsöka läkare.

• Trynträ

Ett tips om man ska hosta upp slem är att trycka mot örat för annars kan man få skitont i själva hostögonblicket i öronen. Man ska trycka alldeles under hörselingången på örat.

• ester

Jag har hostat i snart 7 veckor. Och det kommer en massa gul gegga!
    Efter 4 veckor hostade jag sönder muskelfästena i bröstkorgen och strax efter fick jag en lunginflammation. Är ingen större fara så länge du inte får feber. Har ätit en pc-kur ochjag hostar fortfarande upp gula grejor. Är det en virus så är det tyvärr bara att vänta. För mig lindrar det att dricka varmt. Lika bra som receptfria hostmediciner.

Krya på dig.

• Amazina

Låter som du har bronkit.

• Alvi
    Trynträ: Oh, tack för tipset! Dock gör det inte ont i öronen när ajg hostar, men omd et kommer...!

ester; SJU VECKOR!??! Herreguuuuud!! Men har du varit allmänpåverkad då också? Eller, alltså, känt dig hängig och så, hostandet tar ju på krafterna...

Amazonas: Jag hade faktiskt bronkit för ett par år sedan och tyckte i början att det kändes som det igen... men nu känns det inte som det...
  • Stinky

Grönt slem är en indikation på bakteriell infektion i kroppen.

• ester
    Alvi skrev 2009-09-15 21:23:53 följande:
    Trynträ: Oh, tack för tipset! Dock gör det inte ont i öronen när ajg hostar, men omd et kommer...! ester; SJU VECKOR!??! Herreguuuuud!! Men har du varit allmänpåverkad då också? Eller, alltså, känt dig hängig och så, hostandet tar ju på krafterna... Amazonas: Jag hade faktiskt bronkit för ett par år sedan och tyckte i början att det kändes som det igen... men nu känns det inte som det...
    Jodå, klart att det har tagit på allmäntillståndet, värst är tröttheten efter lunginflammationen. Liiite jobbigt då jag är gravid i v.30. Men men, inte mycket att göra, finns ju liksom inga genvägar eller mirakelkurer, fast nu håller det på att reda upp sig.

Hoppas du också börjar må bättre.
Svar på tråden Blä, äcklig fråga... hosta och slem...