• JuliaåRonjasmammis

Vad gör jag med utskuren biff?

Köpte på mig utskuren biff för 89:-/kg, superbilligt!

Men, vad gör jag med alla 3 kg?! Har gjort biffstroganoff en dag, och så grillade vi, men det finns fortfarande massor kvar, och allt går inte in i frysen.

Någon som har nåt kul recept? Det får gärna vara något "alltiett" lättlagat, eftersom vi renoverar just nu.

• Svar på tråden Vad gör jag med utskuren biff?
  • Dilong

Sjömansbiff, pytt-i-panna, pepparstek... Biff fungera ju även bra att helsteka.

• JuliaåRonjasmammis

Sjömansbiff lät kul! Längesen jag åt. Är det inte det man typ kokar i öl?

• Dilong
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-09-15 12:02:29 följande:
    Sjömansbiff lät kul! Längesen jag åt. Är det inte det man typ kokar i öl?
    Jepp, och den är viktig. Tror även man kan använda porter, om man kan hitta det. Och mjölig potatis till, som man mosar
  • JuliaåRonjasmammis

Hmmm, det lät gott! Tack för tips! Ska kolla på tasteline och recept.nu om jag hittar nåt.

Fast fortsätt görna komma med fler tips!

• Dilong

Om köttet är skapligt mört, kan man göra carpaccio med olivolja och parmesan.

Ska till min affär nu, och har jag tur har även de billig biff, vilket knappt är troligt

• JuliaåRonjasmammis

Jag hittade min på Coop Extra i Tyresö. Det fanns kvar när jag var där igår också. Tror de hade nåt extrapris förra veckan, men det blev väl kvar.

• JuliaåRonjasmammis

Ja, wok skulle man ju kunna göra. Gäller bara att hitta wokpannan i röran! Tack!

• Dilong
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-09-15 12:23:42 följande:
    Ja, wok skulle man ju kunna göra. Gäller bara att hitta wokpannan i röran! Tack!
    Det fungerar utmärkt att wooka i en vanlig stekpanna i gjutjärn.
  • SVejsan
    Dilong skrev 2009-09-15 12:07:23 följande:
    Jepp, och den är viktig. Tror även man kan använda porter, om man kan hitta det. Och mjölig potatis till, som man mosar
    FYI Porter är ÖL (mörkt, överjäst). Och det brukar både finnas på vanliga livsmedelsbutiken i en svagare sort, annars finns det på systemet...
  • Dilong
    SVejsan skrev 2009-09-15 13:07:01 följande:
    FYI Porter är ÖL (mörkt, överjäst). Och det brukar både finnas på vanliga livsmedelsbutiken i en svagare sort, annars finns det på systemet...
    Okej då
    Tror det fungerar lika bra med den svagare livsmedelssorten, alkoholen kokar man ju ändå bort.
Svar på tråden Vad gör jag med utskuren biff?