• Mamma Mu 77

Lergigan vid amning????

Hej alla!

Är det någon som vet om man kan äta Lergigan när man ammar?
    Jag har det nu som lugnande medicin inte för illamående och min barnmorska vet inte om jag kan fortsätta med den eller då hur lång tid innan den ska sättas ut.

Om någon vet så blir jag tacksam för svar.
    Tack på förhand

• Svar på tråden Lergigan vid amning????
  • Ellih73

Hej!
    Hittade detta på janusinfo.se
    Dokumentation om övergång i bröstmjölk saknas. Kliniska data saknas. Risken för för barnet anses vara låg vid enstaka doser (356).

Klicka på (356)

• Ellih73

Hej igen!
    Tycker det är lite dåligt av din BM att inte kunna kolla upp det, de har ju oftst kontakt med läkare. Man borde ju inte få sitta själ och leta fakta, vill ju ändå höra sånna här saker från en läkare eller kunnig BM. Är du osäker på hur du ska göra, så be att få komma till en läkare.

Lycka till :)

• Mamma Mu 77

Jo, jag ska ringa till vårdcentralen men det är liteknöligt att få tag i dem.
    Tack :)

• Ellih73

Ja gör det, låter bra :) Ja jag sitter själv i kö till BM nu, långa köer ..!
    Lycka till :)

• Mamma Mu 77

Jo, jag har sökt på Fass och där står det inte, forskning är inte gjord. Har pratat med läkare idag som sa att man inte får äta Lergigan vid amning så det är bara att sluta.
    Tack för era svar.

• Ellih73
    Mamma Mu 77 skrev 2009-09-16 13:56:13 följande:
    Jo, jag har sökt på Fass och där står det inte, forskning är inte gjord. Har pratat med läkare idag som sa att man inte får äta Lergigan vid amning så det är bara att sluta.Tack för era svar.
    Finns det inget annat du kan få ta?
  • Mamma Mu 77

Hej!
    Jo, det kanske det finns men jag ser detta som ett tillfälle att försöka sluta med mina mediciner helt, hoppas att det fungerar annars får jag söka hjälp igen.

• Ellih73
    Mamma Mu 77 skrev 2009-09-17 16:06:43 följande:
    Hej!Jo, det kanske det finns men jag ser detta som ett tillfälle att försöka sluta med mina mediciner helt, hoppas att det fungerar annars får jag söka hjälp igen.
    Ja det kan ju vara bra en bra grej :) Hoppas du klarar det :)
    Stort lycka till :)
    Tar du antidepressiva med? Tänkte bara på att då ska du verkligen trappa ner långsamt för att kroppen ska hinna med ;)
  • Mamma Mu 77

Nej, antidepressiva slutade jag med i höstas innan jag blev gravid så det är inget problem längre. Nu har jag varit utan medicin i två dagar och än så länge fungerar det bra iaf.

Svar på tråden Lergigan vid amning????