• bananflugan82

Vita, tjocka rikliga flytningar, nån mer?

Jag är gravid i vecka 16 och har sen ett par dagar fått riktigt tjocka, rikliga vita flytningar. Inte så att det kommer i trosan utan på pappret när jag torkar mig. De luktar ingenting.
    I förra veckan tog jag pevaryl för jag misstänkte att jag fått svamp, och det började efter det.
    Har även haft ont i magen till o från, och har lämnat urinprov för att utesluta urinvägsinfektion. Men om jag vänder mig till BM så känns det som att de inte kan hjälpa ändå, jag får liksom inga bra svar.

Någon mer som haft det så? Jag vet att man kan få rikliga flytningar vid graviditet men ändå..

• Svar på tråden Vita, tjocka rikliga flytningar, nån mer?
  • hannah8607

Häromdagen hade jag enorma flytningar, dom kom ett par timmar efter duschen.. Så mycket har jag aldrig haft.. Det var så mycket så att jag fick använda trosskydd.. Jag antar att det är normalt, men man undrar ju..
    Jag är i v 9 (8+3)

• Isabelsmamma

har också rikliga flytningar..dom luktar lite grann faktiskt, gillar inte att gå till gyn heller så
    Är gravid i vecka 13

• bananflugan82

Mina luktar ingenting, men tycker dom är fruktansvärt äckliga! Och tycker inte om att det kom så plötsligt..

• Isabelsmamma

mm.. det är äckligt.. håller med dig
    vill inte direkt ha någon närkontakt med sambon om du fattar hehe^^
    Det enda är väl att boka en tid på gyn så dom får kolla och utesluta vad det nu kan vara

• Josephina

Jag har haft de ända sedan i början av grav. Vid ett tillfälle i samband men vul så tog de prover. Jag hade en infektion och de är viktigt att behandla annars kan man föda för tidigt. Jag har fortfarande sånt men ingen infektion. Mitt luktade inget heller...hade ingen aning att jag hade de.

• LivetsUnderbaraStunder
    bananflugan82 skrev 2009-09-15 12:39:29 följande:
    Jag är gravid i vecka 16 och har sen ett par dagar fått riktigt tjocka, rikliga vita flytningar. Inte så att det kommer i trosan utan på pappret när jag torkar mig. De luktar ingenting. I förra veckan tog jag pevaryl för jag misstänkte att jag fått svamp, och det började efter det. Har även haft ont i magen till o från, och har lämnat urinprov för att utesluta urinvägsinfektion. Men om jag vänder mig till BM så känns det som att de inte kan hjälpa ändå, jag får liksom inga bra svar. Någon mer som haft det så? Jag vet att man kan få rikliga flytningar vid graviditet men ändå..
    Inge konstigt. Det är som ett reningsverk som har satt igång ännu mera nu. Så länge det inte luktar och får en "konstig" färg så är det lungt tror jag.
  • cooksienelle

både nu och i förra graviditeten har/hade jag det. känns nästan som ett smått pålitligt gravidtecken, faktiskt.

• lillälva

Har haft riklig flytning sen jag skulle haft min första mens efter äl... är i v 9 och det ska tydligen vara normalt sgr bm... om det inte är grönaktiga eller luktar skumt förstås...

Svar på tråden Vita, tjocka rikliga flytningar, nån mer?