• pennanjenna

bidrottninggelé

Hur påverkas kroppen av att använda bidrottninggelé? Hört att detta ska kunna hjälpa till med att bli gravid..? Hörde gott om rosenrot, så jag provade det. Hjälpte dock inte, utan istället blev min cykel helt uppochner. Nu har den äntligen återgått till det normala, så nu undrar jag alltså om gelén påverkar cykeln? Vill inte att den ska krångla igen.. tacksam för svar!

• Svar på tråden bidrottninggelé
  • Cat79

För mig har inte bidrottninggelén rubbat cykeln men när jag åt rosenrot så kändes det som att den blev lite rubbad (vet ej om det var den som gjorde det men kan vara så). Har läst att många äter rosenrot som har väldigt oregelbunden mens o fått iordning den och att bidrottninggelén kan förstärka ägglossningen. Lycka till.

• Hallonet80

min cykel rubbades av bidrottninggele ! Äl blev en vecka försenad och min lutealfas blev oxå förlängd med 2 dagar....

• Tinkerbellen

Jag har haft problem med att menscykeln varit väldigt lång, och ingen ÄL. Vad kan kunnat testa med Äl-stickor i varje fall.

Så när jag hade mens sist så började jag äta bidrottningelé på mensens första dag, i förrgår började jag känna av lite värk i högeräggstock, igår började det molvärka svagt i hela "tjejmagen" och sen fick jag riktigt ordentliga ÄL-flytningar.
    Något jag aldrig haft förr!!!

Så jag kan inte rekommendera bidrottningelé som hjälp för att bli gravid, vet ju inte om det tagit sig än;) men för att få ordning på menscykeln funkade det himla bra!!

Svar på tråden bidrottninggelé