• vernia

Palindrom Reumatism någon?

Fick välja "information" som ämne ihop om att någon med egen erfarenhet kan dela med sig av sin erfarenhet. :)

Idag har jag fått diagnosen palindrom reumatism efter problem med diverse leder i ca 2 år. Jag är bara 24 år och vet inte riktigt vad jag ska tycka eller tänka om detta, får helt enkelt göra det bästa utav situationen!

Men självklart tänker jag på farmtiden. Jag och min pojkvän vill ju skaffa barn i framtiden, hur kommer det gå? Påverkar medicinerna? Bieffekter? Hur påverkar sjukdomen?
    Frågorna blir fler och fler...
    Varför har jag fått denna sjukdom? Är den ärftlig? Kommer mina barn få den? (min mamma är frisk!) Finns det något jag kan göra för att skjuta upp sjukdomens utveckling genom att t.ex. träna? (annat än bromsmediciner)

Hade vart skönt med lite svar så man inte känner sig så ensam. Jag som trodde att detta var något man fick när man var äldre..

• Svar på tråden Palindrom Reumatism någon?
  • vernia

Kan ju inte vara så att jag är helt ensam om detta... ;)

• Canta

Jag vet att det var längesedan du skrev detta inlägget men om jag känner till sjukdomen palindrom reumatism rätt så lider du fortfarande av den. Jag har nämligen samma sak, blev diagnostiserad samma år som dig, var 27 år då men har dragits med det sen jag var 18. Det bröt ut ordentligt efter min förlossning. Hoppas att du har fått någon medicin som hjälper dig. För mig går det tyvärr inte så bra. Men hör gärna av dig mer om du har frågor. =)

Svar på tråden Palindrom Reumatism någon?