• närtvåblirtre

Nässpray??

Får man använda nässpary när man är gravid?

Jag står inte ut med min snoriga näsa längre.

Eller har ni nå andra tips på hur man får bort snuvan förutom att snyta sig eller använda nässpary?

• Svar på tråden Nässpray??
  • Namnam

Nej du ska inte använda vanlig nässpray när du är gravid.
    Det fins en speciel spray för gravida eller så kan du använda koksaltlösning/näsdroppar.

• närtvåblirtre
    Namnam skrev 2009-09-15 15:35:53 följande:
    Nej du ska inte använda vanlig nässpray när du är gravid.Det fins en speciel spray för gravida eller så kan du använda koksaltlösning/näsdroppar.
    Vad heter den nässprayen? Är de den som heter renässans?
  • Ellih73

Jag har allergi, men har även tagit den nässprayen när det varit jobbigt. Den heter Rhinocort Aqua och innehåller kortison. Fråga på apoteket om du kan ta den.

• närtvåblirtre
    Ellih73 skrev 2009-09-15 15:45:49 följande:
    Jag har allergi, men har även tagit den nässprayen när det varit jobbigt. Den heter Rhinocort Aqua och innehåller kortison. Fråga på apoteket om du kan ta den.
    Mamma har också allergi och hon har också haft någon sån där, men kom inte ihåg om de var just den där.
    Men om de var den så funkade den inte på mig. (Jag var inte gravid då jag provade den)
  • miatilda090920

jag använder nasoferm, går att använda om man är gravid eller ammar. Den med koksalt eller vad det är biter inte på mig, så jag kör med denna och har gjort det ett tag nu.

• Ellih73
    närtvåblirtre skrev 2009-09-15 15:47:19 följande:
    Mamma har också allergi och hon har också haft någon sån där, men kom inte ihåg om de var just den där. Men om de var den så funkade den inte på mig. (Jag var inte gravid då jag provade den)
    Jag vet ju inte om det är gravidtäppa jag har eller om det är allergi ;) Men den funkar oftast :)
  • baby010

Nasin nässpray kan du använda under graviditeten.. :)

• SiCaBoo

Har använt Otrivin vid behov under graviditeten.. Helt ok!
    om du är osäker, kolla in; www.fass.se

• tandra

Jag använder Nasin för barn  innan jag ska äta och vid läggdags

• Cecilia1980

MÅSTE ha nässpray så jag använder Nasin 0,5 mg/ml!

• Jordgubbssmak

Jag har i princip använt nässpray varje dag sen jag blev gravid och kan inte andas utan, särskilt inte på kvällen. Jag har använt några olika sorter och alla de har varit ok för gravida. Just nu är det Otrivin.Koksalt osv har inte hjälpt ett dugg utan jag måste ha avsvällande.
    Hoppas det kommer gå bra att sluta när jag fött bebis.

• CyberHarmony
    SiCaBoo skrev 2009-09-15 16:52:40 följande:
    Har använt Otrivin vid behov under graviditeten.. Helt ok! om du är osäker, kolla in; www.fass.se
     Jag har också använt Otrivin (Menthol till och med) under min graviditet utan problem.. Det står dessutom i bruksanvisningen att den är ofarlig för gravida...
    (¯`°?.¸ ♥ Familjen är mitt allt ♥ ¸.?°´¯)
  • Cupcaken

Här är en till som inte kan leva utan nässpray!

Har använt det dagligen sen vecka 13 {#lang_emotions_undecided} bara vid läggdags, kan ju inte andas annars{#lang_emotions_surprised}

• ladyheart

Rhinocort Aqua ....kolla www.fass.se på den så skulle inte jag använda den under graviditet utan att prata med läkare först.

När det gäller Nasin så står inget t.ex. så kortison kanske inte är det bästa.

• TigerDino85

Inte jag heller. Jag använder nesseril Gjort sen ve 8 nu är jag i ve 18. Hörde mig för jobbet , frågade 2 överläkare dom sa att det ej var nån fara för barnet. Ända som kan hända är att jag blöder näsblod men det har jag klarat mig ifrån.

• närtvåblirtre

Då ska jag gå och köpa mig en Otrivin. För jag köpte först den där renässans eller vad den heter, den funkar ju inte ett skvatt. Gud vad leds jag vad då. Jag var jätte jätte täpt i näsan också funkar inte skiten.. Usch vad arg jag var då :P

• LilaRos

När jag var förskyld köppte nag nasoferm på apoteket. Apotekaren sa att jag kunde använda alla närrpsayer som var för förskyldningstäppa, förutom en som hon avrådde mig från.

• matannika

här är en till med konstant nässpray i närheten. Klarar mig inte utan den...
    Använder nasoferm....

• närtvåblirtre

Okej, det verkar inte vara så himla farligt då antar jag? Förutom en sort?!
    Tror jag har lite gravidtäppa också och inte bara förkyldning för nu har själva förkyldningen försvunnit förutom täpt i näsan :P
    Så får kila iväg och köpa en ny. SUCK

• Trollet Ludenben

Klart man kan använda nässpray. Man blir inte beroende på samma sätt under en graviditet som vid en förkylning efterspom nästäppan inte är samma. Jag använde nasin under nästan hela graviditeten och direkt efter förlossningen så behövdes den inte mer. Och jag var inte beroende.

Svar på tråden Nässpray??