• Ms Monroe

Vattengymnastik i Borås

Tänkte bara höra om det är någon som känner till om det finns någon vattengymnastik i Borås för gravida. Har hört om något som ska finnas på rehab, men kan inte hitta någon info... Någon som vet mer?

• Svar på tråden Vattengymnastik i Borås
  • KiaFamily

Det verkar vara trögt med svar, från boråsare..... :0).
    Jag frågade för en tidsen, om föräldragrupper, eftersom vi flyttar tillbaka till Borås i Okt..... Fick bara 2 svar.......

jaja, till din fråga då..... kolla på Badhuset, där har dom iaf grupper för småbarn, & jag har helt klart för mej, att det ska finnas för gravida oxå.

Ring annars växeln på sjukhuset & be om råd. Dom borde ju veta vart du ska vända dej...... Eller gå till infon på sjukan direkt.

Lycka till :0)

• Mamma till Rasmus och Amanda

Hej!

Var inne och kika på badhusets hemsida, men hittade inget just om vattengymnastik för gravida. Det finns ju för icke gravida, kanske man kan hänga på där, fast det kanske är för jobbigt pass om man är gravid?

Ring sjukhusväxel och hör om det finns nåt vid rehab badet!

KiaFamily: Nu vet jag inte vad du fick för svar på din förra tråd ang mammgrupper och så, men det brukar ju oftast BVC fixa!
    Annars kan ju säkert söka mammor här och umgås med!

♥ Rasmus - mammas älskling ♥
  • KiaFamily

Linda och Rasmus skrev 2009-09-17 11:45:56 följande:

Hej!Var inne och kika på badhusets hemsida, men hittade inget just om vattengymnastik för gravida. Det finns ju för icke gravida, kanske man kan hänga på där, fast det kanske är för jobbigt pass om man är gravid?Ring sjukhusväxel och hör om det finns nåt vid rehab badet!KiaFamily: Nu vet jag inte vad du fick för svar på din förra tråd ang mammgrupper och så, men det brukar ju oftast BVC fixa! Annars kan ju säkert söka mammor här och umgås med!
    Jag kan ju ha fel, men har helt klart för mej, att dom har gravidgympa på badhuset..... man kan ju även kolla andra badhus, dalsjöfors, sandared osv.....

Jo, att man får gå via sin Bm för att komma på mamma/föräldragrupper vet jag..... Jag har även fått tid till ny Bm i okt (går i Landvetter nu). Men ville höra lite vad folk i allmänhet hade för erfarenheter av dom olika i Borås.....
    Har sökt kontakter i Borås, med knappa svar, & dom jag fått, har runnit ut i sanden..... Har "lagt mej i" en del trådar som finns, men där har dom redan skapat kontakter, så man har svårt att hänga på......
    Så jag får hoppas att man hittar nån trevlig blivande mamma på föräldragruppen när det blir dax :0)......
  • Mamma till Rasmus och Amanda
    KiaFamily skrev 2009-09-17 12:06:50 följande:
    Linda och Rasmus skrev 2009-09-17 11:45:56 följande: Jag kan ju ha fel, men har helt klart för mej, att dom har gravidgympa på badhuset..... man kan ju även kolla andra badhus, dalsjöfors, sandared osv.....Jo, att man får gå via sin Bm för att komma på mamma/föräldragrupper vet jag..... Jag har även fått tid till ny Bm i okt (går i Landvetter nu). Men ville höra lite vad folk i allmänhet hade för erfarenheter av dom olika i Borås..... Har sökt kontakter i Borås, med knappa svar, & dom jag fått, har runnit ut i sanden..... Har "lagt mej i" en del trådar som finns, men där har dom redan skapat kontakter, så man har svårt att hänga på...... Så jag får hoppas att man hittar nån trevlig blivande mamma på föräldragruppen när det blir dax :0)......
    Man tycker ju att dom borde ha gravidgympa på badhuset. Det har dom säkert, fast dom inte skriver ut det på hemsidan.

När är du beräkad?
    Jag är också gravid, men är bara i v.12 än så länge, så det är ganska nytt!

Vart i Borås ska ni flytta, om man får fråga?!
    Och vilken BM fick du här i Borås?
    ♥ Rasmus - mammas älskling ♥
  • Stella Kardunn

Jag vet inte om de har gravidgympa men dessa är dem jag känner till som har vattengympa i Borås iaf.

Stadsparksbadet:
    - Öppet för alla med drop in inför varje pass, drivs av dem själva tror jag. www.boras.se/stadsparksbadet

Rehabbadet vid Sjukhuset:
    - Friskis och Svettis Borås har pass där (väldigt svårt att få plats, plats bokas en gång per termin). www.boras.friskissvettis.se/
    - Korpen Borås har också pass där (aningens lättare att få plats, plats bokas en gång per termin). www.korpenboras.se/
    - De har även Babysim här, men vem som driver det vet jag inte, antagligen någon babysimförening

Sandareds simhall
    - Korpen Borås har pass där (aningens lättare att få plats, plats bokas en gång per termin)
    - De har även Babysim här, ett pass per vecka, på tisdagsförmiddagar, men vem som driver det vet jag inte, antagligen någon babysimförening

• Bebislängtan

Hej

Letar oxå efter vattengympa för gravida i borås men de verkar inte finnas eller har ni hittat nått än? Lutar åt att jag åker de 7 milen till götet för att kunna få motion.. Funderar även på gravid yoga senare.. Nån som funderar på samma eller kanske till och med testat det?

• busisen

Jag gick på gravidyoga när jag var gravid kan rekomenderas yogakällaren tor jag det heter ligger vid blomsterlandet i borås :)

Svar på tråden Vattengymnastik i Borås