• Pyff

Gråter era barn till sorgliga filmer?

Alexander har nu på bara ett par veckor gråtit 2 ggr till film han sett på TV. Blev så himla förvånad (och stolt på nåt sätt ) att han lever sig in såpass i filmen att han känner att det blir så sorgligt så att tårarna kommer.......... Han är precis fyllda 5 år. Gör era små detta oxå?

• Svar på tråden Gråter era barn till sorgliga filmer?
  • Nocebo

Ja min son blir5 i januari och han gråter och blir väldigt berörd av sorgliga filmer:)

• siamusen

Ja, min då 2.5 aring grät när Mickey och Pluto bråkade och Pluto rymde.

Jag blev förvånad faktiskt. Trodde inte de kunde leva sig in sa tidigt men tydligen

• Mary Wollstonecraft

Min snart tvååring gråter om någon annan gråter på tv, typ lilla när bebislammet i Fåret Shaun gråter efter sin napp :)

• Lekia

Här fälls inga tårar för filmer på min 5åriga tjej För sånt krävs det att nån är arg/dum med lillebror.

• jelena2

Jag har tvillingflickor på 3½ år och vi tittade på Bolt för ett litet tag sedan. Och herrejösses vad ledsen min ena tjej blev när det var lite sorgligt i filmen. Så hon och farsan grinade ikapp!

• LillaFlingan

jag har inga äldre barn, men jag vet att jag inte började gråta till filmer förräns jadu framåt 15-20års åldern kanske....

medans min tvillingsyster grät till en film på bio minns jag när vi var 6-7år... (landet för längesedan..) hon & mamma grät ikapp i princip... :)

• Lucky

Min dotter, snart 5år, gråter till film! Ha gjort väldigt länge, de behöver inte vara direkt sorgliga heller...

• Mamma 0406

Vår dotter är väldigt känslig. Vi var på bio och såg ice age 3 nu i somras, då blev hon väldigt ledsen på ett ställe och började gråta. Ska inte säga i vilken del av filmen, ifall någon här inte sett den men vill göra det. Hon har även gråtit till Micke & Molle och Oliver och gänget.
    Hon blir fem i december, och detta har hållt på ett tag.

• pigglet

De gråter!
    Eller - 2-åringen blir mer orolig och gnäller... 5- o 7-åringen gråter.

• Bonanza

Sonen har alltid gråtit till filmer. Sen han började se på tv. När han var ett grät han när han råkade se en reklam med en hund som satt ensam i regnet.

Nu är han fyra och gråter även när något är halvsorgligt. Han gråter ibland när något är lyckligt också. Typ i skönheten och odjuret snyftar han fram "åååh... han älskar henne!". Han är en storgråtare och har alltid varit.

Kanske beror på att jag är den största gråtaren någon har stött på. Ever.

Svar på tråden Gråter era barn till sorgliga filmer?