Waldorfpedagogik vad tycker ni om den?
Idag var jag på en förskola som är nyöppnad här i stan med waldorfpedagogik. Allt för att krossa mina fördommar om deras flummighet och insnöade attityder.
Det som möter mig är ett ca 7 kv stort rum...ne kankse lite större med träleksaker och små små prylar snäckor och stenar och en korg med garn och vassa trumpstickor på golvet. Även ett bord som är "se men inte röra" -ett årstidsbord i bra räckvidd för min ettåring.
Besöket vart kortvarigt.
Lillan hade ont i magen (hård) och jag sa att vi blir nog bara där en stund "det finns toaletter" säger föreståndaren..jaha? Hon andvänder blöja.
Jag berättade om att vi brukar få till Familjecentralen som de största förskoleverksamheten i vår stad heter. Hon säger frågande "vad är det?"
Borde man inte ha NÅGON koll på andra öppna verksamheter om man öppnar något i samma stad?
Jag vet inte men någon waldorf blir de inte för mig.
Göra fåniga ljud till allting (red om kring på en käpphäst framför in dotter med skithöga fåniga gnäggningar) och överdriven fantasipådrivning och inlevelse. Nej blir lite FÖR mkt tycker jag. Vad tycker ni?