• Anonym (jag)

Varför finns alla mina personuppgifter på Extrakoll.se??

Jag har ett jobb där jag kan bli hotad av klienter och har därför valt att ha hemliga tele.nr och adresser, inklusive födelsenummer så klart.....

Men när jag nu googlade på mitt namn insåg jag att min adress (hela!) och födelsedatum finns med på extrakoll.se!! Hur i all sin dar????

Jag blir väldigt orolig nu, jag har ju inte velat ha detta offentligt, någon som vet hur de kan ha rätt att publicera en trots att man är hemlig hos eniro?

• Svar på tråden Varför finns alla mina personuppgifter på Extrakoll.se??
  • Anonym (P)

Va dumt! Håller med dig. Du måste kunna ta bort dig därifrån. Såg ut som man kan kolla inkomst ganska lätt också.
    birthday.se är en annan sida man kan söka folk/sig själv.

• Anonym

Och jag finns inte med, jag har inga hemliga uppgifter alls. Man hittar mig tex på eniro.

• Anonym (jag)

Va! Hur gör man då???

• ReRant

TS> De har samma uppgifter som skatteverket. Så länge du inte har hemligt identitet kan man alltid ringa skatteverket och fråga var du är folkbokförd.

• Anonym (jag)

Rerant: Tack.

Men om man valt hemlig adress på eniro, ska den väl inte kunna googlas fram ännu lättare??

Min adress syns ju på google när jag sökte på mitt namn och efternamn....man känner sig smått "lurad" då.....jag hade ju valt att ej ha det offentligt...

Och hos skatteverket, behöver man inte fullständigt pnr för att kunna hitta dessa fakta om nån?

• ReRant

Anonym (jag) skrev 2009-09-16 00:40:14 följande:

Och hos skatteverket, behöver man inte fullständigt pnr för att kunna hitta dessa fakta om nån?
    Räcker att man har namnet, såvida det är någorlunda ovanligt.
    Du kan ju alltid ringa till skatteverket och testa själv.
  • Anonym

det är en fråga du ska diskutera med chefen om

men om du har ett jobb där du bli hotad m.m så skulle jag rekommendera att du aldrig någonsin lämnar ut ditt efternamn utan presenterar dig med förnamn endast

hemligt nummer kan man skaffa och det får inte visas nånstans det gör du genom att kontakta bolaget där du har ditt hemnummer och mobilnummer

däremot så är det tyvärr så vet folk om ditt efternamn alternativt ditt personnummer så kan man enkelt ta reda på var du bor någonstans

jag har själv levt länge under dödshot och är fortfarande mycket försiktig med vilken information jag lämnar ut
    personer jag inte känner väl skulle jag aldrig lämna ut mitt efternamn till eller när jag fyller

• Tirem

Så länge du inte har skyddat identitent kan man alltid hitta information om dig på nätet! Allt finns om man vet vart man ska leta...

Så ända sättet att bli helt hemlig är genom skyddad identitet och jag tror inte att du har rätt att få det.

• Anonym (skit)

Jag tycker att det här är så jävla dåligt. Fick inte hemlig identitet för att gärningsmannen aldrig blev dömd. Har fått flytta tre gånger och byta namn två gånger hittills på ETT ÅR för att han hittar mig. Så jävla trött på detta. Finns aldrig tillräckliga bevis.

• Reglementet

Ha, jag finns inte ens med.

Vilket skatteverk får de uppgifter ifrån egentligen, låtsasskatteverket i låtsasland?

Svar på tråden Varför finns alla mina personuppgifter på Extrakoll.se??