Fastbränd kola i kastrull
Ngn som vet hur jag får bort fastbränd kola? Har testat att den står i blöt m maskindiskmedel - funkar inte. Svinto - för tjockt lager för det -finns det ngt annat sätt??? Vill inte att min fina kastrull ska va förstörd
Ngn som vet hur jag får bort fastbränd kola? Har testat att den står i blöt m maskindiskmedel - funkar inte. Svinto - för tjockt lager för det -finns det ngt annat sätt??? Vill inte att min fina kastrull ska va förstörd
Testa att skrapa med en degskrapa etc. efter att du har haft kastrullen i blöt ett tag.
Sedan kan du nog använda Svinto till det sista. Lycka till!
hm.. är det inte så att man ska ha i vatten och koka upp, så smälter kolan?
Testa med en smörkniv i plast och skrapa med den! Brukar funka på annat fastbränt!:)
Du skriver att du haft kastrullen i blöt med maskindiskmedel. Har du testat att koka upp vattnet med medlet i? Det brukar funka för mig...brände också fast kola en gång, men det gick bort på detta sätt.
Jag hade också provat att hälla i varmt/kokande vatten. Det bör ju lösas upp då.
Jag ska gå o testa kokande vatten m maskindiskmedel - att skrapa funkar inte -det är ett massivt lager i botten