• aabb

Vill gifta oss - men på ngt "litet och annorlunda" sätt i Sverige eller utomlands! Tips?

Vill gifta oss - men på ngt "litet och annorlunda" sätt i Sverige eller utomlands! Dvs ej ett tradionellt kyrkobröllop och sedvanlig fest. Vi tänkte åka iväg nån stans och gifta oss, i Sverige (norr som söder) eller utomlands (strand eller stad)... Antingen åker vi själva eller tar med föräldrarna... Tar tacksamt emot alla tips och ideer vi kan få!!!!

• Svar på tråden Vill gifta oss - men på ngt "litet och annorlunda" sätt i Sverige eller utomlands! Tips?
  • EmmyLee

Det finns väl mycket att hitta på beroende på vad för tokigt man vill ha.
    Under vatten, som QuteCat föreslog, i ett flygplan innan man hoppar fallskärm ut. Sandstrand nånstans är kanske för vanligt? Gifta sig på ishotellet kanske eller i en luftballong? Finns många småstränder och vackra sjöar i Sverige som man kan gifta sig vid, eller varför inte NY, Las Vegas eller liknande.

• Champagne

Ja ishotellet!!! www.icehotel.com (har bara varit där på sommaren) men det är jättevackert även då (och det går ju att bo i "frysboxen" om man vill).

• Angelica77

Jag är oxå inne på det där med lite annorlunda bröllop och inget traditionellt i kyrkan. Just nu filar jag på en idé att gifta oss vid stranden utmed Vättern i Hjo (ev blir det dop för vår lilla Filippa på samma gång). Bara våra närmsta släktingar ska vara med. Sedan vill jag ha en trädgårdsfest hemma hos oss då vi köper nytt hus i vinter. Bröllopet blir alltså nångång maj-juni -06.
    Maten blir nog catering för att slippa fixa så mkt själv.
    Jag vill inte ens ha en vanlig brudklänning som man måste köpa för dyra pengar och sen aldrig mer använda. Kan mkt väl tänka mig en vanlig romantisk vit sommarklänning eller ett snörat liv-linne och asymetrisk kjol om ni förstår vad jag menar. Vet bara inte vart man hittar sådana kläder

• Prinsessan Zelda

på en kryssning. Kaptener kan väl viga har jag för mig.

• lilla mej

OM min sambo friar vill jag gifta mig pa en strand i NZ(han ar fran dar) och alla maste latta sommar klader inga dyra kostymer osv...+sandaler eller barfota, enkelt men vackert. Sen har vi picknick, man kan ju fixa lyxiga piknick korgar. Pa kvallen blir det fest i nagon mysig lokal med natta mat och dans......*DROMMER* jajaja han har ju inte ens fragat....

• milimina

ishotellet var en av många idéer jag hade inför vårt bröllop. nu blev det inte av men det är ett fantastiskt ställe så det tipsar jag också om

• Zwea

En kompis till mig var på ett annorlunda bröllop förra helgen, innan själva bröllopet fick de inbjudan i form av ett hjärta där det stod att de var bjudna på höstpicknick ute i det fria, klädkod - oömma kläder!

De anade att det var ngt "lurt" ev förlovning så de ville ju inte banga. Sen när de kom dit så var det mycket riktigt en picknick, de hade dukat med olika soretrs bröd och pålägg o annat tilltugg med vin och cider bl a till att dricka. Brudgummens 2 vänner var även med och trubadurade.

Efter de ätit smet värdparet iväg en stund och kom sen tillbaka med den som skulle viga dem. (Ackompanjerade av trubadurerna som spelade bröllopsmarschen)Så framför allihopa ute i det fria i finaste stassen upptill och....jeans nertill så gifte de sig. Min kompis sa att det var bland det finaste vigselcermenonier/bröllop hon varit på eftersom det var så avslappnat enkelt och vackert - brudparet och deras kärlek blev så totalt i fokus.

Ett förslag iaf!

• aabb

tack alla! tar tacksamt emot fler förslag....

• malinkat

Jag och sambon ska gifta oss den 26 november! Vi bestämde det för en månad sen ungefär, 27 augusti ;o) Jag har kollat runt med de gäster som ska komma ( vi blir bara 23), så att de kan komma "på middag" den dagen, och på onsdag skickar vi ut inbjudan. På den står det bara att det blir god mat, vin och gott sällskap, bla bla, .... sen i slutet står det att "eftersom en vigselförättare är inbjuden är det bra om ni kan komma redan kl 16".

Hi hi, det ska bli kul med telefonsamtalen som lär komma...!

En till överraskning för dem kommer att bli att jag är gravid!! Det visste vi inte när vi bestämde oss för att gifta oss - och jag som redan köpt min klänning...! Men, den kostade bara 450 kr, ska se om den går att sy ut lite (tuttarna hoppar ut ;o) Och inget går ju upp mot denna efterlängtade graviditet!

Kommer att vara i v 12-13 när vi gifter oss, och om jag har min mors anlag - som min syster i alla fall har - kommer jag att växa fort för att till sist bli enorm ...

Men, det här är vårt intima och personliga bröllop!

• aabb

Fler förslag är såååå välkomna!

• Babette

Varför inte gifta er på en båt?! Får inte kaptener lov att viga?!
    Det hade jag tyckt vart lite coolt ... =)

Vet inte var ni bor, men här i Göteborg finns det ju jättevackra fartyg man kan hyra!

• aabb

aktiverar frågan för fler tips...

• nena4

Kan varmt rekomendera att åka till Nya Zealand och gifta er, ett underbart land med många äventyrliga möjligheter.

• aabb

tack - nga fler kanske som vill tipsa?

• Angelica77

Oj, vilken vändning det här blev... Planerade först för ett litet trädgårdsbröllop med bara närmsta släkten. Nu är en Herrgård bokad istället och gästlistan hamnar på ca 40 st. Var på visning på herrgården idag med sambo o barn. Så fint så det nästan svämmar över av känslor. En liten damm med bro över, vällingklocka kvar ute på gården från förr i tiden, allé av träd, hästhagar, samt nyrenoverade sovrum som vi ska hysa in endel gäster. Lääääääääääängtar!!!

Svar på tråden Vill gifta oss - men på ngt "litet och annorlunda" sätt i Sverige eller utomlands! Tips?