• Jajh

Har ert barn haft en billig madrass och överlevt?

Vi har ont om pengar och funderar på att köpa den billigaste barnmadrassen från IKEA som heter VYSSA SLAPPA och kostar 99kr.

Någon som haft/har denna madrass och har ett barn som överlevt utan ryggskador? Jag hörde igår hur oansavigt det var att köpa denna madrass. Jag tycker personen som sa detta minst sagt är en överkänslig hönsmamma. Vad tycker Ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:57
    Konstaterat är att folk håller med mig. Kvinnan som sa detta har fel. Barn överlever på billiga madrasser! :)

• Svar på tråden Har ert barn haft en billig madrass och överlevt?
  • Tinisen1

oj..ne den har vi med, nu e min lilla bara 4 månader men än så länge lever hon =) det ska du nog inte vara orolig för, tror att det är väldigt många som har köpt en likadan, annars hade dom juh inte fått sälja dom.

• Miss Lau

Ha, ha

Jag har ingen aning om vad vi har för madrass. Standard från Ikea antar jag eftersom sängen kommer därifrån. Till på köpet arvegods....

• Strumpan08

Vet inte hur den madrassen är, men min dotter har överlevt att sova på en madrass som medföljde den begagnade sängen vi köpte. Madrass + bäddmadrass. Den var ren och fin och det märktes knappt att den var använd, hade använts med plastad frotte över. Det kanske kan vara en idé?

• BabyJay

Vi köpte en i Ullared för nån hundralapp, och min tös lever än iallafall!

Ibland undrar man o folk inte har mer att göra än att klanka ner på andra...

• Mannehkunda

Ja, vi har ikeas billigaste som även storebror haft, hemska föräldrar

• Friyaz

Min kusin köpte en skumgummidyna för att göra en "sadel" till sin skoter, det blev en storbit över som passade perfekt i dotterns säng. Dottern är två idag, och lever då utan ryggproblem, så jag tror inte man måste ha en värstingmadrass, dom är så pass små och lätta...

• Jajh

Tack alla! Det blir lätt 99 kronors madrassen! :)

• Sandra Forslund
    Jajh skrev 2009-09-15 22:52:11 följande:
    Tack alla! Det blir lätt 99 kronors madrassen! :)
    Ja absolut, den har vi med, vår son sover sååå gott!!
  • Stårschan

Vet inte... Vi var så oansvariga att vi köpte en begagnad säng med en begagnad madrass, så jag vet inte ens vad det var för märke. (Kommer jag att hamna i helvetet nu, eller åtminstone få en socanmälan?). Båda barnen är dock vid god vigör.

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Loneheart

Men snälla, vi var fattiglappar och jag sov på all möjlig gammal skit, spilleroll! :)

• Jajh
    Stårschan skrev 2009-09-15 22:53:59 följande:
    Vet inte... Vi var så oansvariga att vi köpte en begagnad säng med en begagnad madrass, så jag vet inte ens vad det var för märke. (Kommer jag att hamna i helvetet nu, eller åtminstone få en socanmälan?). Båda barnen är dock vid god vigör.
    Då barnen överlevt undkommer du med en varning.

Vi ska med ha begagnat extra allt utom madrassen då. Orsak: Kunde ej hitta billigare begagnad. Folk säljer väl bara de dyra grejerna och använder de andra till hunden. ;)
  • Stårschan
    Jajh skrev 2009-09-15 22:55:57 följande:
    Då barnen överlevt undkommer du med en varning. Vi ska med ha begagnat extra allt utom madrassen då. Orsak: Kunde ej hitta billigare begagnad. Folk säljer väl bara de dyra grejerna och använder de andra till hunden. ;)
    Kan tänka mig det. Vår gamla noname-babymadrass lever nu gott som skoterkälksittdyna, och det går bara fint.
    Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
Svar på tråden Har ert barn haft en billig madrass och överlevt?