• gumma

Jobba natt, ärligt hur funkar det för er?

Jag är just nu arbetslös, funderar på att jobba natt för att få mera tid med barnen nu när det är små. Men det finns inte någon som inte rynkar på näsan när jag säger att jag vill jobba natt. Att jag får så mycket mindre tid med barnen, att det inte funkar osv. Så jag tänkte fråga er som jobbar natt vad säger ni, funkar funkar inte? Vad är bra och vad är dåligt?

• Svar på tråden Jobba natt, ärligt hur funkar det för er?
  • norpan75

Man får mycket mer tid med barnen.. Mina barn går bara på dagis tre dagar i veckan. Hur många barn gör det i dagen samhälle.. Vi kan gå och mysa i affärer om vi nu gör det det händer mycket sällan. Vi kan göra det på vardagarna och inte på helgerna med alla andra och alla andras baciller..
    Jag kan hämta dem tidigare på dagaran dom går aldrig längre än tills 16. det neg är att dom får böraj 6:30 på morgonen men har man tur så börajr ju mannens arbetstid senare än min.
    Vi har ett hus med källare så där sover jag så familjen behöver inte ta hänsyn till mig när jag sover dom kan vara som vanligt.
    Innan husköpet så sov jag hemma hos min mamma eller hos svärföräldrarna.
    Finns bara posetiva saker med att jobba natt med små barn tycker jag.

• camilladahlquist

hej det fungerar kanon för mig jag jobbar sovande natt från 16:30 till 8:30 två gånger i veckan trivs som fisken o får mycket underbar tid för sonen

• Cissi nu är det dax

Min man jobbar natt. 7 nätter i rad, sen är han ledig 7 dagar. Den lediga veckan är ju helt grym. Och jobbveckan också faktiskt. Våra barn (15 månader) är hemma med mig så dom träffas varje morgon innan han går och lägger sig och varje eftermiddag några timmar innan han går till jobbet kl 7, då det ändå är dax för barnen att sova.
    Visst, händer det nåt på natten, vilket det gjorde i förra vecka...så blir det lite bökigare, men han jobbar nära och kan vara hemma inom 10 min om han inte är mitt uppe i något.
    Nu väntar vi vårat tredje barn och kommer fortsätta såhär så länge mannen orkar

• Maria222

Min sambo jobbar natt och det fungerar jättebra. Han jobbar 4 nätter och är ledig 3. Han har inga problem alls med att sova. Och han får mer tid med sonen än vad han skulle fått om han arbetat dagtid. Det blir desutom mer pengar i plånboken :)

Mamma till Kevin född 0706.
  • gumma

Det är som jag trodde. Nej, jag ska ha mig ett natt jobb, jag har jobbat natt förr och jag trivdes då och jag förstår inte riktigt varför jag inte skulle gör det nu. Jag ska sluta på alla som är pesimistiska. fram för natt jobb.

• Shadilly

Om man kan sova på dagen mår man bra med ett nattjobb. Alla jag jobbat med, ung som gammal som inte pallat har haft problem med dagsömnen eller har sovit i omgångar. Det sliter.

Helt nattjobb är mycket bättre än skift där det är både dag och natt, det är slitsamt.

• Louise00

Började göra det för några veckor sedan, har två småbarn. Fungerar kanon, Vill aldrig mer jobba på något annat vis!

• Majsan70

Jag jobbade natt inom vården när mina stora barn var små. Helt suveränt var det. Var ledig 9 dagar i sträck och sen lite smått inimellan. 21-25 timmar i veckan var de hos dagmamma/fritids osv.

Sen jobbade jag natt fram tills för ett år sedan, men då inom industrin, vilket funkade bra för mig, men egentligen inte hade nån påverkan på dagistider osv för min lilla. Jobbade ju 5 nätter i veckan då o inga långledigheter. Men skönt var det att slippa all stress.

Svar på tråden Jobba natt, ärligt hur funkar det för er?