• nyckelpigemamma

Registerutdrag polisen

hej,
    exakt vilken utav utdragen är det man ska beställa?! Är det "Utdrag ur belastningsregistret (§9)", "Utdrag belastningsregistret - utlandsändamål" eller något annat utdrag?! Sitter på jobbet och tänkte göra en beställning, men har inte koll på vilken det är jag ska ha........

• Svar på tråden Registerutdrag polisen
  • AnnelieTyresö

Vad ska du ha det till?

• AnnelieTyresö

Haha, jag misstänte att det var något sådant, kollade på ämnet tråden låg i, men såg att den inte låg i adoption, så jag tänkte de var bäst att kolla,, hehe

• Julifru

Gör inte hemutredarna det?
    Har för mig att vi bara skrev på en fullmakt att dom fick det och sen därimot i landsansökan är det en spec blankett från polisen!
    Kan ha fel och sen skiljer det sig mycket från kommun till kommun!

• Singeladopt

Ja, kolla med hemutredaren om du verkligen ska fixa det själv. Jag gjorde inte det förän det var dags att skicka ansökan till landet. Till hemutredningen fixade hemutredaren det.

• bebis ja tack

Vi fick ordna det själva och eftersom den inte ska skickas utrikes så är det den vanliga svenska varianten som gäller. När det är till utlandsändamål så är allt bara översatt till några oloika språk, det är enda skillanden om jag minns rätt. Släng iväg ett mail till er hemutredare om du är osäker. Dumt om du skulle behöva beställa en ny och det drar ut på tiden pga en sån sak.

• Camarogirl

Vi skaffade inget sånt alls. En dag sade socialtanten bara att "Ja, det var ju inga problem med belastningsregistret i alla fall."

Och vi blev smått snopna eftersom hon inte ens sagt att hon skulle kolla upp detta!

• majsalotta

Vår "soctant" fixade också utdrag från belastingsregistret själv - vi fick intryck av att vi inte fick göra det själva (risk för förfalskning?). Till handlingarna till landet fixar man det dock själv och får betala en lite slant för arbete också! Tror det var ca 160 pix per person, eller nåt sånt..

Det roligaste intyget tyckte jag dock var "skuldfrihetsintyget" där det intygas att vi inte har några fordringar hos kronofogden. Jag hade god lust att kopiera "xxx har inga skulder..." och skicka till CSN!

• en glad

Utdrag ur polisens misstanke och belastningsregister är, enligt riktlinjerna, medgivandeutredarens jobb att fixa ....

• nyckelpigemamma

förresten, när det sen är dags att fixa utdraget till handlingarna som skickas till landet (Kina), är det då den utländska varianten?!

• Najkee

Vi fick fixa det själva men tyvärr minns jag inte vilket det var man skulle välja. Inte mycket hjälp tyvärr.

Kolla med soc.tanten så att det blir rätt-tokigt om man skickat iväg fel till polisen.

Lycka till!

• majsalotta

När man skickar handlingarna till landet är det den utländska varianten (åtminstone till Etiopien) och det intyget kostar lite pengar. Troligen bör det vara aktuellt så det är nog inte lönt att fundera på att begära ut ett sådant nu när ni håller på med utredningen.

• Cerdrica
    majsalotta skrev 2009-09-16 16:54:25 följande:
    Det roligaste intyget tyckte jag dock var "skuldfrihetsintyget" där det intygas att vi inte har några fordringar hos kronofogden. Jag hade god lust att kopiera "xxx har inga skulder..." och skicka till CSN!
Svar på tråden Registerutdrag polisen